lördag 10 mars 2012

En sorgens dag!

Igår nåddes vi av beskedet att en av mina svärföräldrars bästa vänner avlidit. Personen i fråga dog när han slog i huvudet i ett fall på sin arbetsplats, ett husbygge i Åsa.
Han var inte mer än 63 år, var gift och hade varit ett par med sin fru i över 40 år. Tillsammans har de 8 barn, samt ett åtskilligt antal barnbarn.
Mina svärföräldrar har känt paret sedan de träffades för 44 år sedan, med andra ord är de uppvuxna ihop, vilket alltså innebär att även Peter och hans bröder är uppväxta med denna familjen, som är en av Partilles mest välkända och största familj.
Det som har hänt är tragiskt, det får inte hända och även om jag inte känner personen i fråga så känner jag några av hans barn, vi har jobbat ihop och har gått i skolan tillsammans. Självklart blir man påverkad av en sådan här situation, man blir ledsen.
Det står en notis om olyckan i GP idag och man vill inte tro att det är sant!
*Jag vill ge en massa styrkekramar till hela familjen* R.I.P.




Snart är det dax för jobb för mig. 15.30-23.00 är det ikväll, imorgon är det 15.30-23.30, sen är jag äntligen ledig på måndag! :) En ledig är precis vad jag kan behöva just nu!

Nu ska jag hjälpa min dotter innan jag åker till jobbet. Ska försöka hinna läsa lite oxå, har fastnat för Kristina Ohlssons bok "Änglavakter". :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar