lördag 18 augusti 2012

Ändrade planer....

... igår blev det ändrade planer angående julen. Vi har ju tidigare bestämt oss för att åka skidor över jul i år.... men så insåg vi att det kostar en hel del (något vi visserligen vetat om hela tiden, men i alla fall...) Igår bestämde vi oss för att åka med Peters föräldrar och Mackan (samt tjejerna antar jag) upp till Hökensås Camping över jul.
Hökensås Camping ligger i Tidaholm, och är tydligen en mysig och fin camping. Om jag kommer att få krupp på att det är mitt ute i ingenstans? Jaa, antagligen! Men ibland måste man offra sig, och det var faktiskt så illa att det var mitt förslag att vi skulle följa med! ;)
Så i september när Tommy och Maritha ska upp till Hökensås igen så bokar dom tre stugor, en till varje familj. :)

Denna helgen är jag ledig. Jobbade dock igår kväll, men det var för att fritids var stängt igår och för att få ihop mina timmar! :)
Idag ska vi på grill- och poolparty hemma hos en av tränarna i fotbollen. Kl. 17 ska vi vara där så jag ska strax börja göra mig iordning och packa ner våra badkläder samt handdukar.

From. i måndags slutade jag att äta godis samt att dricka så mycket cola som jag gjorde innan. Det har ingenting att göra med att så många runt omkring tjatar om mitt coladrickande, det är enbart för min egen samt för ekonomins skull!
Jag vet att det bara är av omtanke som alla tidigare tjatat på mig, men när man får höra samma visa varje dag, och knappt vågar visa sig med en colaflaska utan att alltid behöva förklara.... och försvara varför man dricker så tröttnar man! :( Vill jag dricka flera liter cola om dagen, så gör jag det! Jag är en vuxen människa och gör vad jag själv vill, punkt!
Dock innebär inte detta att jag inte tar till mig vad ni sagt, för nu har jag ju faktiskt dragit ner på mitt beroende. :) Inte slutat helt, och det kommer jag aldrig att göra, men minskat väääldigt drastiskt! (Från ca. 1,5 liter om dagen i snitt, till knappt 2 liter i veckan) :) Det är en stor bedrift för att vara mig!
Nuförtiden pryder Icas vattenflaskor vårt kylskåp istället. Smaken med Svartavinbär har blivit en favorit. Den tycker inte Peter om så det innebär att jag får behålla den för mig själv! Smart va?! ;)

Nu ska jag plocka undan och göra mig iordning. Kram!

1 kommentar:

  1. Låter spännande med stug-jul :) Ibland är det skönt att bara komma bort någonstans och helt ensamma blir ni ju inte heller så du kommer inte hinna få krupp ;-)

    Ang. ditt coladrickande så känner jag mig skyldig som en av dem som "tjatat" men jag har hållt mig i många år och frågade av ren omtänksamhet när vi var nere i husvagnen. Du är faktiskt min lillasyster, hade varit konstigt om jag inte brydde mig! Jättebra jobbat att du nu tagit tag i problemet och kommit en bra bit på vägen!

    Kramar från storasis

    SvaraRadera