onsdag 20 februari 2013

Sondmatning

På jobbet det senaste har jag fått deligering på sondmatning. För er som inte vet vad sondmatning innebär så är det när man matar någon genom en slang i näsan. :) En rolig uppgift att få lära sig. Sjuksköterskan M har varit en klippa att vända sig till vid frågor, vad och vem det än gäller!

Ikväll är det Sveriges Mästerkock om en stund, och det följs av Greys Anatomy och sist men inte minst, Scandal! En bra onsdag med andra ord. 21-23 på onsdagarna är mina. ;)

I måndags bestämde jag mig äntligen för vilken telefon jag ville ha! Det blev en Samsung igen, denna gången en Samsung s3 (har ju 2an idag) och det känns jättebra! Dock har jag inte fått den än då den är så populär att den var slut i butik hos Telenor. :(
Så nu har jag lagt bud på ett spegeldisplayskydd och ett skal på Tradera till den nya telefonen. :) Pontus som ska få ta över min telefon fick köpa ett Barcelonaskal igår. :)

Fortfarande är det hyfsat kaotiskt på jobbet. Januari månad slutade på ca. 40 timmars övertid, och hittills i februari är jag uppe i ca. 15 timmar, plus eventuellt ytterligare ett par timmar på söndagmorgon.
Nu när det sägs att kulmen på influensan har lagt sig hoppas jag dock på att det blir bättre på jobbet snart.
Idag blev dock Pontus dålig.... igen. Han som aldrig är sjuk är helt plötsligt sjuk två månader i rad! :/ Hoppas det inte varar längre än att han kan gå till skolan på fredag.

Nu blir det Mästerkocken, tack och hej!

1 kommentar:

  1. Kul att lära sig nya grejer på jobbet - se till att du får betalt för det också ;-) Kram

    SvaraRadera