söndag 27 januari 2013

Häromdagen bokade jag hotellrum åt mig och Peter uppe i Sthlm. Den 1a mars i år är det åter dax för vår årliga resa upp till huvudstaden. :)
Denna gången bokade jag ett hotell lite utanför själva Sthlm centrum, då det kan vara mysigt att få se lite mer av den väldiga staden.
Hotellet vi har bokat i år heter, som rubriken lyder, Scandic Kungens Kurva och så här lyder beskrivningen av hotellet:

Välkommen till Scandic Kungens Kurva
Bo på hotell Scandic Kungens Kurva i hjärtat av nordens mest expansiva affärs- och shoppingområde Kungens Kurva.

Hotell Scandic Kungens Kurva ligger strax söder om Stockholm, 10 minuters bilresa från city. Alldeles i närheten av hotellet ligger köpcentret Heron City som erbjuder något för hela familjen med resturanger, bio och butiker. I Kungens Kurva-området finner du även världens största IKEA-varuhus.

Service


Varva ner i vår bastu, ta ett dopp i inomhuspoolen eller ta ett träningspass i gymmet och avsluta dagen med middag på vår restaurang The Market. Träffa dina kollegor i vårt konferenscenter på hotellet som har 9 mötesrum som kan ta upp till 80 personer. På Scandic Kungens Kurva har vi trådlöst internet till alla våra gäster.

Det låter väl inte fy skam? ;) Tror det blir kanon, skönt dessutom att slippa röra runt inne i centrum, både svårt att hitta och dyrt att parkera!

För övrigt är det mycket jobb för mig för tillfället, hittills nästan 40 timmars övertid denna månaden. Dagligen fattas det personal.... Fördelen är ju att övertiden betalas ut på februarilönen, på samma lön vi ska till Stockholm, och jag har INTE missat att beskrivningen beskriver världens största IKEA! ;)


 
Nu ska jag hänga tvätt! Kram
 


 

1 kommentar: