tisdag 15 januari 2013

Femtio nyanser, aka Mr. Grey!

Jag erkänner; jag är fast, held såld i Greyträsket, precis som alla andra svenska kvinnor! Det är en grymt bra bok som inte lämnar något åt fantasin. Väldigt detaljrik! ;)
Det tog ett tag innan jag verkligen fastnade för den, men nu är jag helt såld, kan knappt lägga ifrån mig den!
I söndags beställde jag bok nummer 2 och 3 i trilogin, som jag med spänning väntar på att få hem. :) Jag väntar dessutom med spänning på filmen vars rättigheter har sålts till rekordbelopp. Jag kan ganska säkert säga att jag inte kommer att vara ensam om att vilja se den när den släpps på bio. ;) Kan mycket väl tänka mig att det blir en världspremiär då det är en väldigt populär trilogi! Dock har nog inte ens inspelningarna för filmen börjat än, det dröjer säkert 1-2 år innan filmen släpps. Men vilken succé den kommer att göra! :)
En enormt bra bok som jag verkligen kan rekommendera att läsas!
Men nog om den....

Denna veckan är det VAB för mig, för Pontus. Han blev dålig redan i söndags, men vi trodde att han skulle bli bättre då han kände sig bra i söndags kväll så jag hade planerat att gå till jobbet, men igår morse sa han att han inte mådde bra. Han hade lite hög temp och huvudvärk så det var ju bara till att stanna hemma. Återigen mådde han bra igår eftermiddag så vi trodde att han kunde gå imorgon (Jag skulle ändå varit ledig idag så han skulle varit hemma vilket fall som helst) men imorse kom han upp och mådde ännu sämre, hade högre feber och hade sådan huvudvärk att han kräktes. :(
Så det var ju bara att inse att han inte kan gå till skolan imorgon heller....

Suck.... för en stund sedan när vi hämtade posten så upptäckte jag till min fasa att jag beställt fel bok! :( Jag har av misstag beställt den boken jag redan har, femtio nyanser av honom, när det var femtio nyanser av mörker som jag skulle ha... Jag får skicka tillbaka den ena imorgon, och har redan beställt den jag ska ha. ;)

På fredagkväll har jag sökt semester, Peter ska ut med jobbet. Än så länge har den inte gått igenom, men jag håller fortfarande hoppet uppe om att det finns någon stackare som vill jobba för mig på fredagkväll. :)

I helgen var det fullt upp som vanligt. Det var fotbollsmatch på lördag, fotbollscup i söndags och kalas i söndags. Dock fick jag och Josefin åka själva på kalaset eftersom Pontus blev sjuk redan i söndags. :( Han kunde inte spela den sista matchen på cupen så jag fick åka hem med honom innan jag och Josefin åkte på kalaset i Alingsås.

Nu har jag annat att pyssla med. Tack och Hej, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar