fredag 30 december 2011

Julen är (äntligen) över!!

(Äntligen) är julen över för den här gången! Nu är det ett år kvar tills nästa gång... fast innan dess ska vi (förhoppningsvis) hinna njuta av lite härlig vår och sommar.... och säkerligen kommer vi oxå att hinna med ytterligare en hel del regn innan julen kommer tillbaka igen!

Denna veckan har jag hunnit med att träna tre gånger; onsdag, torsdag och fredag! Jag mår såå otroligt bra av att få träna! I onsdags var det ett medelpass, igår ett baspass och idag ännu ett medelpass! Nu börjar jag återigen känna att medelpassen ger mig så mycket mer än baspassen, så därför blir det till att fortsätta med medelpassen till våren. Med undantag för baspassen för min favorit såklart. ;)

Apropå någonting helt annat så har min kamera ballat ur fullständigt! :( Den tar jättedåliga bilder, trots att jag försöker mig på att ändra inställningarna till det ursprungliga. Den återgår hela tiden till samma, dumma skärpa. :( Min kamera som är så viktig för mig, den får inte köra på sista refrängen. Den är ju inte ens gammal, ett par år till borde den allt hålla! :(

Idag har jag jobbat. Ett kort pass, endast till 12. Skönt med sådana korta pass ibland. :) Dock blev det ingen vila efter jobbet eftersom jag då åkte direkt till Nödinge för att möta upp fröken J och hennes barn för att fika och för att handla inför morgondagen. Menyn imorgon kommer att bestå av gratinerad fläskfilé med paprika och chili och pannacotta till efterrätt. Det blir förhoppningsvis gott och lyckat!
Dessutom laddade vi upp med ett par raketer inför morgondagen, närmare bestämt 14 stycken. :) Det ska bli spännande att fira nyår ute i skogen i år, där vi är dom enda som skjuter raketer. ;) Aningen annat än det centrala vi är vana vid här i Partille...

På köpet fick vi två extra barn med oss hem över natten. ;) Så kan det gå!

Julen!
Jo, julen blev, såklart lyckad! Något annat hade jag inte räknat med. Jag kom hem till dukat bord vilket kändes riktigt lyxigt. Jag hade förberett det jag kunde på fredagkvällen och resten hade Peter gjort på själva julafton.
Som sig bör fanns det skinka, sill, köttbullar (hemmagjorda... såklart), prinskorvar med grisfötter, räkomeletten, brysselkål, Janssons frestelse som mamma så snällt lagat, bröd samt öl och julmust. :)

Juldagens planer blev hastigt förflyttade från bror Micke till Tommy och Maritha, och med betydligt färre folk än planerat (jag och familjen samt Tommy och Maritha)... Dock blev det, som planerat, kalkonmiddag vilket såklart smakade lika gudomligt som alltid! :)
En lugn kväll då vi var hemma igen efter ett par timmar. Jag skulle ju återigen förbereda mig för jobb dagen efter.

På annandagen (i måndags) blev planerna som dom skulle; jobb mellan 7-12, sedan bio på Alvin och Gänget 3 (som för övrigt faktiskt var riktigt rolig) och sedan vidare iväg på middag hos kära far och Anita där det bjöds på spaghetti med köttfärssås. Skönt att slippa julmaten. :)

Resten av veckan har inte bjudit på något annat spännande än jobb och träning. Nästa vecka är det dax för kalas!
Innan dess ska julen UT!

Tack för mig, nu ska jag spela ikapp på WordFeud, telefonen har pipit ett X antal gånger under tiden jag suttit här. ;)

GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar