söndag 9 september 2012

Elmia

Igår var jag och Peter på äventyr uppe i Jönköping, närmare bestämt i Elmia, på husvagnsmässan. :-) Vi åkte dit för att kolla planlösningen på en vagn vi spanat in, och fått bra pris på. ;-)
Vagnen såg ut som vi hade tänkt oss och den var lika fin som vi hade hoppats på, så därför blev det en ny vagn för oss igår! :-)
Den nya vagnen är även den en Hobby fast en Hobby 650 Kfu istället för våran 545 Kmf som vi har idag. Det innebär alltså bra mycket större vagn samt ett tält som blir ca. 1,80 längre än vi har idag = bättre plats!
Vi är supernöjda båda två och vi fick såpass mycket för våran vagn som vi ville ha...
Så i april ska vi upp till Grums i Värmland och hämta hem vår nya vagn och släppa ifrån oss den vi har idag.
:-)














Så här ser vår nya vagn ut, och vi är sååå nöjda! Den är superfin! (OBS! Bilderna kommer från min mobil så jag vet inte hur man roterar dom åt rätt håll, men lovar att försöka rotera dom så fort jag kommit på hr man gör) :)

Efter Elmia igår var det kalas hemma hos pappa och Anita eftersom Anita fyllde 50 i augusti. Hela tjocka släkten var samlade, både på våran sida och på Anitas sida. Det var trevligt, vi hade en riktigt rolig kväll, med god mat, gott tilltugg, lekar, fina tal och trevligt sällskap! :)
Dock fick kvällen sluta tidigt för oss eftersom det var jobb för mig 6.45 imorse. :(
Idag jobbar jag till kl. 16, fick kompa en halvtimme på eftermiddagen eftersom jag gärna vill hinna med mitt tränngspass 16.30 i eftermiddag. :)
Får passa på när motivationen är på hugget. ;)

Nu är min rast snart slut så det är dax för mig att plocka lite nycklar. Ha en bra kväll! Kram

1 kommentar:

  1. Wow, vilken fin vagn! Fast den ni har nu/hade är inte illa den heller... :) Kram

    SvaraRadera