fredag 21 september 2012

Johan Falk

Såg precis att det visst var väldigt längesedan som det gjordes någon uppdatering. Usch och fy på mig! :/
Men jag har helt enkelt inte haft lust att blogga på ett tag. Allting går i ett hela tiden.

Häromveckan fick vi ett tråkigt besked om en av killarna i Pontus fotboll. En av killarna, A, har drabbats av cancer. Lymfkörtelcancer. 10 år gammal! Livet är såå orättvist!
Just nu är han i början av sin behandlingsfas, men kommer att vara inlagd och borta från fotbollen i ca. 6 månader.
Vi andra i fotbollen håller därför just nu på att samla in pengar till den här killen, för att kunna ge honom en krya-på-dig-present. Det var jag som drog igång det då jag tog väldigt illa vid mig av beskedet.
Det vi har tänkt att ge honom är en fotobok, med bilder på killarna i laget, samt en fotboll där alla som varit med och lämnat pengar ska få skriva under med sitt namn.
Min förhoppning är, att så fort allting är färdigt, vilket jag hoppas att det blir snart, är att A ska orka ta sig till träningen för att ta emot presenterna, så att alla killar får träffa honom och han får träffa alla killar. :)
Håll tummarna för att allting kommer att gå bra!

Angående rubriken: Johan Falk, så är det nu äntligen dax för release av de nyinspelade Johan Falk-filmerna, och självklart var min man snabb och hittade den första med en gång den kom ut! :) Så den filmen blir det troligtvis någon kväll under helgen. :)

Johan Falk


Ikväll blir det däremot hemmagjord pizza framför Fångarna på fortet! :)
Imorgon blir det en tripp ner till Falkenberg, för att tömma det vi får plats att få med oss hem från vagnen, samt lägga in torrbollar så att det inte blir fukt i vagnen. :)

På söndag eftermiddag ska vi till Findus, Billy och Clara på middag och se deras nya hus. Det ska bli trevligt och mysigt! :) Söndagkväll blir lugn.

Nu ska vi börja förbereda pizzan. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar