tisdag 10 april 2012

Nervöst!!

Ja, nu börjar det bli nervöst! Om en vecka ligger jag åter igen på operationsbordet, denna gången för att operera bort överflödig hud från magen samt underlivet. :o Det är en s.k. bukplastik som ska göras, en ganska omfattande operation då de ska öppna upp mig från höft till höft. :s Efteråt ska jag gå med gördel på mig dygnet runt i 5 veckor, för att sedan ha den dag eller natt i ytterligare 5 veckor.
Trots att det är en ganska, som sagt, omfattande operation så är det någonting jag ser väldigt mycket fram emot, någonting jag längtat efter och sett fram emot ett bra tag nu! :) Jag har sett före - och efterbilder på nätet på sådana operationer, och resultatet blir oftast enastående! Helt fantastiskt vad läkarna kan göra idag, jag är grymt imponerad över dagens teknik inom sjukvården!

I övrigt blir det mycket träning innan operationen. Förra veckan blev det dock "bara" tisdag och onsdag på grund av påsken, men denna veckan blir det desto mer; Igår kväll, imorse, ikväll, imorgon kväll och på fredag! :) Jag är grymt laddad!

Idag är jag ledig, och det tycker jag att jag är förtjänt av efter att ha arbetat hela påsken då alla andra var lediga. ;)
Det blir jobb ända in på operationen, då mitt sista arbetspass är på måndag 7-16.30. :s Tyckte först att det väl inte spelar någon roll, men med lite eftertanke så hade det varit ganska så skönt att få vara ledig på måndag för att förbereda mig mentalt för vad som komma skall.
Sista träningspasset på ett x antal veckor blir dock ändå på måndagkväll, måste ju ladda. ;)
Morgonen och kvällen innan, samt samma morgon ska jag duscha med s.k. hibiskrubb. Usch och fy för sådant, hela kroppen ska duschas med sådant, inklusive alla skrymslen och vrår samt håret. Man blir så otroligt sträv och äcklig efter en sådan dusch, men det är ju för en god sak det görs: renligheten och bakteriedödande! :)
Här nedan kommer en video om hur bukplastik går till. Spola fram till ca. 3,40 in i videon, det som är aktuellt för mig är den stora bukplastiken som läkaren beskriver.
http://www.plastikoperationer.net/video-bukplastik

Här nedan kommer oxå bilder på huset som kompisarna i Hålanda har ute till försäljning då de istället planerar att köpa tomt och bygga nytt hus! :)
http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=40UQMUSQLCGI0A5G

Nu ska jag plocka tvätt! Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar