tisdag 20 augusti 2013

Skolstart nummer 1!

Idag var det skolstart nummer 1 här hemma, det vill säga att Pontus idag börjat skolan, och som ni säkert vet vid det här laget så började han i Änglagårdsskolan idag! :) Han själv känner sig jättenöjd med de intrycken han hittills fått av skolan, och jag som mamma känner mig också nöjd.Tre fotbollspass i veckan plus ett idrottspass har de på schemat. Måndag, onsdag och fredag fotboll à 70 minuter, samt torsdag idrott à 60 minuter.
Dessutom har han ju fotbollsträning 2 dagar i veckan plus (oftast) matcher minst 1 dag i veckan. Med andra ord kommer framtiden för Pontus att innebära MYCKET fotboll, men han trivs med det. Han älskar sin fotboll, så jag tror att det här kommer att bli riktigt lyckat! :) (Vi håller våra tummar och tår)

Imorgon är det dax för skolstart nummer 2. Då är det lillfisens tur att börja 1:a klass. Hujedamej vad tiden går fort! From. imorgon har vi inga småbarn längre, nu är de båda skolbarn. :)

Efter att ha varit med Pontus i skolan en stund idag så åkte jag till fritids och hämtade Josefin, sen åkte vi till Allum för att träffa Kim, som inte jag träffat på snart 1 år!  (Fy skäms på oss)
Efter att ha fikat med henne en stund så shoppade jag lite. Det blev ett par nya skor och en ryggsäck till Pontus, samt gympapåse och regnställ till Josefin.
Lite behövligt, vardagligt till barnen. Sist men inte minst smet vi in på Ica innan vi åkte hem och lagade middag, och här sitter jag nu.

Tack och hej!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar