tisdag 12 juli 2011

Helgen

Helgen som gick innebar jobb för mig. Jobb fredag till fredag som sagt.
Dock innehöll inte helgen enbart arbete, då jag i lördags blev bjuden till fina fröken J på 40-årsfest eftersom hennes sambo fyllde 40 i fredags. :) Då jag inte alls hade någon lust för att vara nykter eller behöva åka hem på kvällen/natten så erbjöd fröken J mig att få sova i deras husbil över natten, något jag självklart tackade ja till! :)
Det var en jättetrevlig kväll rakt igenom, och social som jag är så hade jag inga som helst svårigheter med att smälta in bland släkt och vänner, som jag för övrigt aldrig träffat innan. ;)
Runt 01.30 gav jag och J upp och gick och la oss. Då hade övriga familjen somnat för längesedan. :p
På morgonen kom lilltjejen i familjen ut till mig i husbilen, kröp ner under täcket med mig och låg och pratade en stund. En mysstund hade vi för oss själva. :)
Jag fick, innan jag åkte jag åkte hem, med mig en massa matlådor hem, närmare bestämt tre stycken. :) Det bjöds på grillat: kyckling, kött, majskolvar, champinjoner, färskpotatis, samt flera olika röror, med bland annat vitlök i. :) *Mums* Det var riktigt gott!! En tröja fick jag även med mig hem, en tröja som J sa att jag fick "ärva" av henne eftersom hon själv aldrig använder den!
*Tack fina J för en underbar och trevlig kväll/natt och morgon, och för all god mat och den fina tröjan!* :)
Idag är det tisdag och jag har än så länge klarat mig igenom fem arbetsdagar av åtta. Det ska bli riktigt skönt att få vara ledig till helgen... och att jobba kvällen imorgon! Jag behöver liite sovmorgon. Inte för att det blir någon vidare sovmorgon egentligen eftersom Pontus ska till tandläkaren imorgon bitti kl. 10 :s
Imorgon innan jobbet tänkte jag åka ut till Biltema för att köpa mig en cykelkorg. Det kan vara bra att ha när vi ska cykla till Glommen på lördag. ;) Eller när vi ska cykla överhuvudtaget, en cykelkorg är alltid bra att ha på cykeln. :)
Efter Biltema ska jag hem till älskade lillasyster för att fika, kolla film och umgås ett par timmar innan jag börjar jobbet kl. 15.30
Nu är tvätten färdig, tack och Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar