tisdag 13 september 2011

Det är mitt!

Jobbet är mitt! :) Jag var återigen i Mölnlycke idag och träffade chefen, en anställd samt deras samordnare. Mötet gick så bra att chefen ringde upp mig i eftermiddags och talade om att hon ville erbjuda mig en tjänst! :) Jag lyckades även förhandla till mig en Heltidstjänst, och minst den lönen jag har idag! :)
Samtidigt som jag självklart glädjs åt mitt nya jobb så känns det vemodigt och ledsamt, då jag verkligen inte vill sluta i Älvängen! :( Men tyvärr måste jag vara lite självisk, och med den nyheten jag fick idag, om idioter som förhandlar till sig Heltid trots att personen ständigt är sjukskriven, så insåg jag att det, tyvärr, inte kommer att bli så mycket extra tid över till mig och/eller oss andra. :( Vissa är helt enkelt enbart ute efter att förstöra för andra! Grr för sådana människor, sådana människor klarar jag mig utan.
Nu ska jag istället koncentrera mig på det viktiga för mig just nu: barnen, maken och mina underbara vänner. ;)
Sådär...... nu har jag varit borta från bloggen stund. Jag har pratat med min make som kom hem och vände, gått och lagt lillfisen, samt pratat med fina fröken J i telefon. :) Nu sätter jag mig igen, med förhoppningen om att hinna bli klar med inlägget denna gången, inte dax riktigt än för Pontus att lägga sig!
Idag har det varit riktigt skönt att inte ha några som helst planer för kvällen, att bara vara hemma, kunna tvätta, lägga mig i tid, och bara vara! Onsdag, torsdag och fredag är det återigen dax för jobb, och på lördag ska vi på kalas för storasyster Linda och hennes andra hälft som båda fyllt 25 nyligen! ;) (Jag är ju bara 22, så därför kan min STORAsyster gott vara 25 och inte en dag äldre) ;)
På söndag ska vi upp till Bengts Husvagnar för att äntligen få lagat husvagnen! :) Lastluckan samt en fönsterhake är ju sönder. :( Jag var uppe hos fröken J i söndags och "piffade" till kuddarna, madrasserna, öppnade kyl och frys, samt la in torrbollar i vagnen.
Ååhh vad jag längtade till våren när jag återigen klev in i husvagnen! :o
Nu ska jag fixa och dona lite med ett hemligt projekt som ni så småningom blir varse om! ;)
Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar