söndag 18 september 2011

Säger inget...

... så har jag ingenting sagt, men gårdagen kunde ju ha varit bättre!! :(
Dagen startade lugnt, med att jag och Josefin på förmiddagen åkte till HM så jag fick unnat mig lite nya kläder. Det blev ett par leggings, ett par långbyxor, två tröjor, knästrumpor samt en kofta. :)
Imorgon på min lediga dag hoppas jag på att införskaffa lite till, det är välbehövligt i min garderob. ;)

Gårdagskvällen bjöd på 40-årskalas hemma hos familjen Ranieli. Eftermiddagen och kvällen fick dock ett abrupt slut redan efter 20, då vi till vår fasa insåg att presentkortet vi köpt i present inte låg med i kuvertet! :o Vi letade hemma hos dom, i bilen, på väg till bilen, Peter ringde Micke för att be honom kolla från våran dörr ut till vår parkering här hemma... utan resultat. Jag blev såklart helt förtvivlad. Inte enbart på grund av att det var mycket pengar på presentkortet, utan självklart oxå för att det var en present! :( Dessutom så glömde vi vår kamera i all hast!! :(
Snabb hemgång strax efter kl. 20, som sagt. Till vår glädje låg presentkortet på hallmattan när vi öppnade dörren hemma!! :) *Tack!* Efter det kunde jag andas igen. ;)
På kalaset bjöds det på god mat (catering i form av plockmat) Det var räkor, pastasallad, Rhode Islanddressing, plockfat med olika frukter, rostbiff, mm. Det var enormt gott! Till efterrätt blev det kaffe och Roberts marängtårta. *Mums* Vi höll oss mätta resten av kvällen på den maten. ;)
*Tack för igår syster!*
Resten av kvällen igår blev lugn. Vi låg och kollade på TV en stund innan vi somnade.

Idag, imorse, gav vi oss iväg till Hålanda för att hämta våran husvagn och köra den till Alvhem, till Bengts Husvagnar. Nu ska den äntligen lagas!! :) Trist och skrämmade dock att det ska behöva göras på en flong ny vagn, men men... Tur att det är garanti på den, för vi tänker inte betala för något vi själva inte har orsakat! :o

Just nu är jag ensam hemma en liten stund till. Pontus är på innebandyträning och Peter och Josefin är iväg och hämtar honom. Lugnet före stormen, som anländer om en liten liten stund. ;)

Nu ska jag plocka in lite tvätt och fortsätta kolla TV. En slappardag idag. :)

Tack och Hej! :)

1 kommentar:

  1. Tack själv, för både present och telegram-fix, det var supertrevligt! Synd att ni åkte så tidigt, men jag förstår dig, hade själv gjort likadant. Himla skönt att kortet kom till rätta! Kramar

    SvaraRadera