lördag 10 september 2011

Mycket som händer.... på en gång!

Ja, för tillfället känns det som om det är MYCKET som händer! Det största för mig just nu är att jag eventuellt är på gång att byta jobb... IGEN, jag vet! Men jag har blivit kallad på intervju till Hemtjänsten i Mölnlycke, där min gamla chef från Ale, Rebecka, nu arbetar och har gett mig referenser. :) Jag var där och träffade chefen igår och hon tyckte om mig så vi bokade in ännu ett möte i nästa vecka, ett lite längre möte där jag även ska få träffa deras samordnare samt eventuellt en facklig. Känner dom som hon så är jobbet mitt! :) Chefen är för tillfället ute efter både tillsvidareanställningar och vikariat, men eftersom jag har en tillsvidareanställning idag så förstod hon att någonting annat inte är aktuellt för mig. Det lutar dessutom åt Heltid, något jag eftersträvat LÄNGE! :)
Enda anledningen till att jag har planer på nytt jobb är resvägen. Jag orkar inte längre pendla! :( Det tar på mina krafter mer än jag trott att det skulle göra. Framförallt nu när Peter jobbar över varje kväll, och jag får stressa till dagis och fritids för att hinna hämta barnen innan det är dans, fotboll, innebandy eller någonting annat. Jag varken hinner eller orkar med mig själv längre. :( Hur mycket jag än trivs på mitt arbete, för det gör jag! Jag älskar mitt arbete, så måste jag tänka på mig själv och min familj i första hand. Peter blev jättelycklig när jag berättade om intervjun, både för min, barnens och hans skull. :) Men även om det känns som om jag sviker mina kollegor och dom som jag hittills berättat det för, så fick jag fina ord på sms av ena kollegan häromdagen:
"klart dom tycker om dig. Du är ju kanonbra att jobba med. Tråkigt för oss, men förstår dig med tanke på din långa resväg" :)

Nog om det, jag ska inte ta ut någonting i förväg. Det kan lika gärna bli skit och pannkaka alltihop på onsdag. Därför åker jag dit utan några som helst förhoppningar, och hoppas helt enkelt på det bästa! :)
I torsdags, då jag började att skriva detta inlägget, var jag ledig. Syster Johanna var hemma hos oss på en fika och middag i torsdags, och igår var jag uppe och hälsade på henne en stund i butiken innan jag började jobbet igår kväll. :)
Idag, samt hela helgen, är det jobb. Det var längesedan jag jobbade helg eftersom jag hade semester min förra jobbhelg. Rättare sagt, 9 veckor, för att vara exakt! :p

Igår slog mitt hjärta dubbelslag, då jag igår kväll hittade min bror på Facebook! :) Det var en ren slump att jag hittade honom, genom en gemensam vän, en tjej som jag spelade handboll med i flera år för ett X antal år sedan. Han taggade henne i ett album, och någonting sa mig att det var han, att det där var min bror.... och det var det!! :) Det känns såå otroligt kul, då jag faktiskt tänkt mycket på både honom och systern genom åren! :) Jag har inte sett honom på 13 år, men vi båda minns vårt senaste möte: december 1998 över en fika i Nordstan. ;)

Imorgon ska jag hem till fina fröken J. Jag har beställt middag där eftersom jag har en s.k. "delad tur" imorgon, då jag slutar 11.45 och sen är ledig till 16.00 innan jag går på kvällen igen. Jag ska hem till henne och pyssla lite med husvagnen. Jag ska öppna kylskåpet, fixa dynorna samt lägga in torrbollar. :)

Här nedan kommer en låt från en tjej som ni kanske känner igen från Plastikturisterna. Låten är hennes första singel och jag älskar låten, tycker den är skitbra!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar