onsdag 17 augusti 2011

Slut på friden :(

Jaha, då var det enbart ett par dagar kvar innan semestern är över för denna gången! :( På måndag 6.45 är det dax för jobb igen. Då börjar allvaret igen.
Det har varit en helt underbart härlig sommar! Trots att solen för det mesta lyst med sin frånvaro och det inte har varit alldeles för många soldagar i år så är jag nöjd över att ha fått spendera så mycket tid i husvagnen som jag har gjort.
Igår fick jag se sanningen i vitögat: Jag var tvungen att lämna mitt paradis och åka hem till verkligheten och tristessen i Partille igen! :( Enda fördelen med att komma hem var att få komma hem till Peter. :)
Det har varit en fantastisk första sommar med husvagnen! Nu är det dock färdigcampat för barnen, och jag och Peter har enbart två nätter kvar totalt på denna säsongen. :( Suck, det tar verkligen emot att behöva erkänna att sommaren är över och att vi närmar oss hösten med stormsteg. :(

Idag blir det ett litet klagoinlägg, men det får ni helt enkelt stå ut med. Ibland behöver man ventilera, och idag är en sådan dag för mig. ;)
Dock är det inte enbart tråkigheter på gång. Ikväll ska jag och barnen på kalas hemma hos far eftersom Anita fyller år på söndag. :) Det blir en överraskning för henne då hon inte har någon aning om att vi kommer. :)

På lördag är det äntligen dax för den första kräftskivan av två för våran del! På lördag morgon åker vi ner till husvagnen, packar ihop allting i tältet, äter räkor och kräftor med gänget på campingen, och plockar troligtvis även ihop tältet på söndag.
Nästa helg är det kräftskiva i Hålanda som gäller, hos familjen Andersson/Löfqvist. :)

Nu har jag inte tid att sitta här mer, tvätten skriker på mig och maten är strax färdig. Tack och Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar