söndag 5 februari 2012

Long Time No Seen.... as usual these days!!

Jaa, återigen har det blivit ett stort glapp mellan mina uppdateringar. :( Denna gången beror det på att jag varken haft lust, tid, ork, motivation, eller fantasi till att skriva. Det känns som att det hela tiden, konstant, går i ett utan stopp.

Inte ens nu, när jag äntligen har lite tid... och lust! för uppdatering så vet jag vad jag skriva, eller vart jag ska börja. Suck.... Jag antar att jag har skrivstrejk för tillfället.

Denna helgen har varit intensiv. Mina lediga helger har en förmåga att bli det. Igår var det fotbollscup för Pontus i Lindome; "Snickarcupen". En av Sveriges största inomhuscuper. Två lag från Partille var anmälda och bägge lagen gick till A-slutspel som spelades idag. Pontus lag spelade lika två igår och vann den sista, och idag tog dom sig ända till Semifinal innan dom åkte ut. Bra kämpat alla killar, en fröjd att se utvecklingen!
Dock kunde jag inte vara med och titta på matcherna idag, då Josefin började sin Funkykidz idag. Typiskt, då jag gärna hade varit med och tittat på fotbollen även idag. Men men... så är det att ha flera barn, då får man ibland dela på sig. :)

Igår efter fotbollen åkte vi direkt hem till älskade mor för lite födelsedagsmiddag då mor fyllde år igår! :) Det bjöds på fläskfilé, potatis och béarnaisesås! *Mums* Till efterrätt blev det schwarzwaldtårta, (fuskade med stavningen genom google) kladdkaka och min hemlagade hallonpaj med vit choklad! Allting lika gott, och mätta och belåtna blev vi. :)
*Tack för en härlig och god kväll älskade mor (och Lasse), och Grattis återigen* :)

Igår kväll var det Melodifestivalen som gällde för mig, medans Peter och Pontus kollade på Gladiatorerna. Jag fick några favoriter, som faktiskt var bra. Sean Banan överraskade och levererade faktiskt en bra låt! Min favorit var dock en av dom som gick vidare; Loreen! :) Dead By April var inte heller fy skam, varken låten eller att titta på. ;)

För övrigt är det lugnt för tillfället. Träningen ligger i stiltje just nu eftersom jag inte haft lust eller ork med det det senaste.
Jag kompenserar min icke-träning genom att försöka gå många steg på jobbet istället! ;)

Ikväll är det Wallander, men först lite OC! :)
Tyvärr går inte låtarna från gårdagens Melodifestival att lägga upp eftersom SVT har upprovrättslagen och plockar bort alla filer som läggs upp... vilket jag helt köper! :)
Nu ska Pontus lägga sig, Godnatt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar