måndag 2 juli 2012

Händelserik och betydelsefull dag

Idag har det varit en händelserik samt betydelsefull dag för mig.
Dagen startade med att klockan ringde 07.45, Josefin skulle skolas in på fritids mellan 9-12 idag.. Efter att ha varit en liten stund på fritids och sedan lämnat henne i deras förvar resten av tiden, hämtade jag upp Pontus hemma.
Han och jag tog en mamma-son-dag idag och gick i Allum. Jag skulle ha presenter till dagis från Josefin, som går sin sista dag på dagis på onsdag, samt handla och Pontus köpte fotbollskort och fotbollsalbum för sina egna pengar.
Vi startade morgonen i Allum med att äta pannkaksfrukost på Eat. ;) Det kändes riktigt bra att få egen tid med Pontus idag, det händer så sällan. Denna dagen betyder mycket för mig, och säkerligen också för Pontus!

Just nu sitter jag i butiken i Eriksberg och har ca. 30 minuter kvar tills jag slutar. Även här har det varit händelserikt idag, då pappa och Anita kom hit med en massa varor som skulle plockas upp. Det fick tiden att gå ett par timmar framåt. I övrigt känns det som att det varit en helt ok kväll. Det har rullat in kunder lite då och då. :)
Jag trivs så otroligt bra att jobba här, jag tycker det är jättekul... och skönt.... att få göra någonting annat!

Nu är det bara 1½ vecka kvar tills semestern, det ska bli skönt att få vara ledig ett par veckor, det är välbehövligt. Dock är ju tyvärr inte sommarvädret så mycket att hurra för. Förra året låg vi på stranden och pressade redan i början på juni. I år har vi inte ens kunnat ligga på stranden någonting alls.
Hoppet lever dock vidare att den fina sommaren kommer när jag har semester. ;)

Nu ska jag fixa och trixa lite här innan jag stänger, så att jag kommer iväg i tid.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar