måndag 9 juli 2012

Home Alone

Denna veckan är det en tyst och trist vecka hemma för mig. Imorse lämnade jag kvar min älskade familj nere i Falkenberg för att arbeta ytterligare en vecka.
Jag hoppas att dagarna tills även jag får komma ner till paradiset där nere går fort. :)

Min ensamma vecka kommer att bestå av mycket jobb. Ikväll är jag hemma och tvättar samt vattnar mammas blommor och plockar in hennes post. Om jag orkar kanske det blir ett spinningpass 18.15, men det tvivlar jag på. Jag tar kanske cykeln upp till mamma istället. ;)
Imorgon är det dubbelarbete. Mölnlycke på dagen, Eriksberg hos pappa på kvällen. Likadant på onsdag. Torsdag varierar jag mig lite och kör tvärtom, alltså pappa i Eriksberg på dagen och kvällen i Mölnlycke. ;)
På torsdag 23.30 går jag av för semester och styr kosan återigen ner mot härliga Falkenberg i 3½ vecka! Officiellt börjar inte min semester förrän på måndag, men jag kommer att räkna min semester from. fredagen den 13 eftersom jag är ledig fredag, lördag och söndag. :)

I fredags, sista dagen på fritids innan stängningen, fick Josefin åka med fritids till Triumf Glass för att köpa glass. Det var en mäkta stolt tjej jag hämtade hem på eftermiddagen! Hon berättade stolt att hon hade orkat äta upp hela den stora glassen hon fått från fritids! ;) *Stolt tjej, stolt mamma*

Nej, nu ska jag strax ge mig iväg ut på arbete igen. Kram!

1 kommentar:

  1. Tiden springer iväg och snart är hon tonåring - både roligt och skrämmande... Kram

    SvaraRadera