tisdag 16 oktober 2012

Fullt upp...

Idag har det varit en fullspäckad dag, Hujedamej!
Morgonen startade med att jag skulle till Sahlgrenska för mammografi då jag för ett tag sedan kände en knöl i bröstet som min läkare ville kolla upp.
I god tid åkte jag hemifrån, med tron att komma fram i tid. Ack vad fel jag hade! Det tog mig totalt en timme att ta mig hemifrån till Sahlgrenska imorse! :(
Med andan i halsen och 20 minuter försenad kom jag dock fram tillslut och behövde, som tur var, inte vänta särskilt länge på min tur.
Jag fick besked med en gång, och det visade ingenting. Dom gjorde även ett ultraljud som inte heller det visade någonting. :)

Efter Sahlgrenska åkte jag hem, hängde upp en maskin med tvätt, åkte till ArtClinic för en återkontroll då jag haft ont så gott som hela tiden sedan operationen. Det känns med jämna mellanrum som att det är någonting som sticker mig. Det klias invärtes oxå, på samma ställe varje gång.
Sköterskan jag fick träffa sa att det kan ha att göra med att jag fortfarande är i läkningsprocessen. Dom räknar med att man läker i ca. 1 års tid. Dessutom fick jag lite påbackning för att jag inte tejpade ärret längre. Tydligen kan ärret bli ännu finare än vad det är nu, så hon satte på tejp igen och sa att jag ska ha på tejp så länge ärrvävnaden är rosa och läker.
Suck, kände jag eftersom tejpen bara lossnar och är i vägen.... men men.... jag får väl lyssna på henne.
Hon sa i alla fall att hon inte kunde hjälpa mig mer med varför jag fortfarande har ont och bad mig att boka en tid med min opererande läkare, vilket jag oxå gjorde och fick en tid den 7 november.

Idag, nu för en stund sedan, har jag precis avslutat ett samtal med en tjej på Sats. Jag ska dit tillsammans med mamma och provträna i Mölnlycke på lördag morgon. Jag bad därför om att få bli uppringd och kontaktad då jag har lite funderingar på att byta till Sats.
Anledningen är mycket att jag vill ha ett större utbud på dagarna. Eftersom jag är ledig vissa dagar i veckan vill jag kunna träna mitt på dagen när barnen är i skolan för att slippa vara borta så mycket på kvällarna.
Dessutom kanske det är dax för mig att prova på någonting nytt, har ju varit medlem i Friskis till och från i ca. 10 år. Visst är det smidigt med gångavstånd till träningen, som jag har till Friskis idag, men det tar inte mycket längre tid med bil till Mölnlycke eller Torpavallen i Munkebäck, som är de två anläggningarna som jag isåfall kommer att välja att träna på. :)
Det ska bli riktigt kul att få prova på lördag. Det är ett spinning/corepass som vi ska gå på, och jag som aldrig har gått på Core innan, och dessutom är bukopererad tycker detta ska bli vääääldigt spännande. ;) Men sjävklart oerhört roligt!! :)
Sats har just nu ett väldigt bra erbjudande..... I och med att Torpavallen ännu inte öppnat så får man träna i Mölnlycke gratis fram tills Torpavallen öppnar. Första gången pengar dras från kontot är den 28 februari, alltså om ca. 4 månader... Jag har nu 3 veckor på mig att provträna innan jag måste bestämma mig för om jag vill vara kvar på Sats eller inte.
Jag är i valet och kvalet... Jag tippar fram och tillbaka.
Dels är det bra mycket mer pengar det handlar om på Sats, dels trivs jag bra på Friskis, även om jag gärna hade haft mer utbud av passen på dagarna på Friskis.
Suck.... Det är en hård banan att bita i! :/

Nu ska jag kolla Ensam mamma söker på webben från igår. Missade ju det eftersom jag jobbade kvällen igår.... vilket jag för övrigt förresten gör hela denna veckan, måndag till fredag. :/ Seeegt, men det är bara denna och nästa vecka kvar med dubbeljobb, sen är det normalt igen. :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar