torsdag 18 oktober 2012

Trött, tröttare, tröttast.

Ja, rubriken beskriver mig ganska bra för tillfället. Jag är enormt trött nuförtiden! :( Det är skönt att det enbart är ikväll, imorgon samt måndag kväll kvar med dubbelpass. :)

Träningen har ju tyvärr, som jag nämnt tidigare, blivit lidande denna veckan då jag hittills jobbat varje kväll denna veckan. :/ Imorgon jobbar jag oxå kväll så inte då heller blir det någon träning.
Dock blir det, som jag också nämnt tidigare, träning på Sats på lördag morgon. Tillsammans med mammsen ska jag svettas och försöka ge mig på ett spinning/corepass. :) Även tisdag kväll ska vi träna tillsammans, jag och mammsen. Då är det ett spinning/pulspass. Det känns förväntansfullt och oerhört roligt att få prova på lite nytt!

Jag känner att jag behöver få in lite nytt, lite förnyelse i mitt liv just nu. Inte några stora förändringar, men några små. En början kan ju vara att börja på ny kula med träningen. Isåfall är ett första steg taget. :)

Jag ska inte bara träna med mamma, jag ska också träna med älskade Sofia, på Sportlife. Jag har sedan lång tid tillbaka ett veckokort på Sportlife, som innefattar all sorts träning under en veckas tid. Det står inget gilitghetsdatum på det så jag antar att det fortfarande borde gälla. Vad jag vill pröva på på Sportlife är IndoorWalking samt MRL. :)

Nästa torsdag, den 25 oktober, är det tusen & en natt i Allum, en tradition för mig och mamma att gå på tillsammans. Det är en sådan kväll två gånger om året. En gång på våren och en gång på hösten och vi har gått flera gånger tidigare och har därför blivit lite av en tradition för oss.
Vi ska börja kvällen med att Pontus ska få lyssna på gruppen Panetoz som ska sjunga låten Dansa, Pausa. Sommarens plåga i år. :)
Vad kvällen tusen & en natt innebär är att alla affärer i Allum håller öppet 2 timmar extra på kvällen med en massa erbjudanden, oftast med upp till 20% mellan kl. 20 och 22. Jag fick hem 20% på valfri vara på InterSport idag så jag tänkte passa på att se om jag kan hitta en mys/träningsoverall till Josefin till handbollen. Dessutom så behöver hon en till uppsättning med shorts och t-shirt, både till gympan i skolan och till handbollsträningen.
Det är alltid enormt mycket folk dessa kvällarna så det gäller att vara där i tid och att veta på ett ungefär vad man är ute efter, 2 timmar går fort, och av erfarenhet vet jag hur folk beter sig när det är dessa specialkvällar, och hur långa köerna i kassorna blir! :o

Om en liten stund börjar Lyxfällan så då får jag roa mig med det en liten stund innan jag får åka hem och förhoppningsvis se så mycket som möjligt av Criminal Minds som börjar kl. 21 :)

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar