fredag 12 oktober 2012

Glömde ju....

.... att tala om att lillfisen äntligen börjat spela handboll! :) Eller ja, bollekis kallas det de första 2 åren, men dom använder ändå boll och gör övningar med boll, osv. Det bästa av allt är att hon tycker det är kul! :) Hon längtar till torsdagarna då det är handboll! *Lycklig mamma*
Det har dessutom gått över förväntan med hennes blyghet samt hennes bollteknik. Jag trodde att jag skulle få se en dotter som knappt vågade göra någonting, eller inte visste hur hon skulle göra, och inte kunde hantera bollen! Men jag blev positivt överraskad, hon är jätteduktig!! :)

Fina handbollstjejerna! :)
 
Just nu är Josefin på kalas, på BarnPalatset i Gamlestan (Gamla Göfab) och Pontus sitter och spelar med kompisen Emil som ska sova över. Jag roar mig som vanligt med lite tvätt samt lagar middag medans Peter kollar fotbollen.
Landskamp mellan Sverige och Färöarna var det visst idag. :)
 
Imorgon, samt söndag och måndag är det åter jobb för mig igen. Imorgon blir det dessutom dubbelt eftersom jag ska jobba hos pappa på kvällen. En tuff period nu med mycket jobb, men jag trivs bra med det. :)
Jag tycker om när det händer saker omkring mig.... Dock blir tyvärr träningen lidande då jag arbetar mycket kvällar, men men.... det är bara en kort period detta gäller.
I slutet på oktober är det normala arbetstider som gäller igen! :)

 
Häromdagen bestämde vi oss hastigt och lustigt för att vi ska gå på Disney On Ice även nästa år! Denna gången ville dock varken Peter eller Pontus gå med, så det blir jag, mamma, Josefin och Meja som ska gå tillsammans.
Den 5 januari, på lilltjejens födelsedag, kl. 14.30 blir det av. :) Tillsammans med Josefins och Mejas biljetter har vi oxå beställt varsin Jubileumsbok till tjejerna, en bok som handlar om Disney On Ice 20-åriga historia i Sverige! :)
 
Nu önskar jag er alla en trevlig fredagkväll, och avslutar med en härlig bild på lillkillen i familjen. :) Kram
 
 Haha! Bilden kan lätt misstolkas, men det är inte så illa som det ser ut! ;)


1 kommentar:

  1. Vad roligt med lill-fisans handboll :) Skjuter hon med vänster eller höger? Frida som är vänsterhänt skjuter ändå med höger, konstigt va?!

    Vi har dock precis fått säga till Fridas handbollstränare att hon får avvakta ett år då träningen tyvärr krockar med fotbollen :-/

    Kram

    SvaraRadera