tisdag 30 oktober 2012

Höstlov!

Denna veckan är det höstlov för barnen. Det första för Josefin och ett x antal för Pontus. Jag har detta lovet haft turen att få vara ledig mycket med barnen, något jag aldrig varit tidigare.
Eftersom jag jobbat så mycket som jag gjort det senaste, och framförallt mycket kvällar och barnen frågat efter mig, så känns det därför extra bra att få ett par dagar med barnen denna veckan. :)

Vad denna veckan då har att erbjuda är; igår var vi hemma hela dagen, jag jobbade kväll. Idag (tisdag) var barnen med mig på Sats i Mölnlycke när jag tränade ett spinning/corepass. Jag lämnade in dom hos MiniSats och det gick jättebra! :) Pontus hade egentligen kunnat vara hemma själv den stunden det gällde, men idag ville jag ha även honom med mig. Det visade sig bli lyckat då Pontus tyckte det var så roligt att han gärna ville följa med fler gånger! :)
Det blev ett lunchpass mellan kl. 12-13, perfekt tid. Då har man gjort sitt och har ändå hela kvällen hemma! På torsdag blir det träning med mammsen igen. Det blir då ett spinning/pulsepass. :)
Jag har förresten bestämt mig för att stanna kvar på Sats! Jag trivs oerhört bra där och det känns som att jag peppar mig själv och faktiskt kommer iväg till träningen lättare nu.

Imorgon blir det dock jobb för mig, med en avslutande utbildning fram till kl. 17 :/ En låång dag med andra ord. Pontus ska sova över på fritidsklubben imorgon för deras årliga övernattning.
På torsdag har jag lovat barnen att vi ska åka och bada. Jag hade tänkt att prova Åbybadet, det är många som säger att det är bra där så det hoppas vi att vi också tycker. :)
På fredag blir det lugnt på dagen, och på kvällen uppträder Panetoz i Allum. Det blev ju ingenting sist dom skulle uppträda så dom gör ett nytt försök på fredag istället. :)

I lördags hade vi en familjedag innan jag åkte till jobbet. Vi var på bio och såg filmen Hotell Transylvanien. Det var en rolig och bra film! Efter bion gick vi på McDonalds innan jag åkte till jobbet.

Ikväll ville min make se den nya Spiderman så jag antar att det blir framför den vi spenderar våran kväll ikväll. ;)
Ha en bra kväll! Kram

1 kommentar:

  1. Kul att få vara ledig mycket med barnen, mina tjejer var på Stadsparksbadet i Borås i tisdags med Partille-kompisarna.

    Kul med träning på SATS, värt att lägga lite extra pengar kanske om man verkligen kommer iväg och gör man dessutom inte så mycket annat kan man väl unna sig det.

    Jag är också jäkligt trött nu för tiden så det är seegt att gå till Sportlife även om det är roligt när man är där - idag blir det combat.

    Syns snart!

    Kram

    SvaraRadera