söndag 22 augusti 2010

Inbeordring.

Tji fick jag för att jag för ett par dagar sedan gladde mig åt mina tre dagars ledighet. Imorse kom nämligen samtalet från jobbet: "Jag måste beordra in dig". Jaha, ja. Rätt segt att behöva jobba ännu en del av en helg när man redan jobbar varannan helg. :s Men men... det var ju bara att hoppa i kläderna och sticka iväg till jobbet... Turen som fattades var dessutom en tur till kl. 16 så hela min söndag har jag fått spendera på jobbet.
Dagen gick hyfsat fort ändå, timmarna småsprang iväg. Dock är jag nu inte ledig förrän på fredag nästa gång, därför jag njöt extra mycket av dessa lediga dagar. Vilken tur att man inte alltid kan få som man vill, hur skulle världen då se ut? ;)
Nu jobbar jag vissa delar av fyra helger i rad. DET kommer att bli enormt tröttsamt och segt, men för att kunna åka upp till mässan i Elmia, Jönköping, som sjävklart ligger den helgen jag jobbar så måste jag fixa ledigt... vilket jag nu fixat.
Det innebär alltså att jag jobbar tre halva helger samt en hel helg på rad. :s Suck...

Planerna för dagen idag var egentligen att titta på Pontus när han hade sista dagen på fotbollsskolan idag, samt hjälpa till och stå i kiosken borta vid fotbollen mellan 12.30-15.30... Det var ju bara att ringa och förklara imorse, att min dag tvunget fick spenderas på jobbet istället för att titta på min son. Sådant som händer ibland.

Igår hade jag och Peter en filmkväll. Kvällen börjades med att titta på Den oändliga historien, en gammal men riktigt bra film. (Den är från det året då jag föddes; 1984) =) Efter det såg vi klart på Van Veeteren - Det grovmaskiga nätet, som vi satt på två gånger innan men somnat ifrån varje gång. :p Kvällen avslutades med att titta på Världarnas krig, oxå en riktigt bra film. =)

För er som följde min blogg på blogg.se så kommer ni nog att märka lite skillnad i bloggen då denna är öppen för allmän beskådan och inte kommer att innehålla lika mycket privat som den andra gjorde. Denna kommer mer att vara allmänna inlägg om allt och ingenting.

Nu är tvätten färdig och jag är trött! Ha en trevlig kväll alla!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar