lördag 28 augusti 2010

Pinsamt.

Att jag, som utbildad undersköterska, inte kan se skillnad på smittsamma plitor och mygbett tycker jag är rent pinsamt!
Det hela startade med att Pontus för några dagar sedan fick en plita på halsen, som han själv sa var myggbett... Idag på fotbollen upptäckte jag att han hade flera stycken på halsen, flera på varje sida. Dessutom har han ett munsår som vi tycker sitter lite väl långt ner för att vara ett munsår... Vår första tanke var svinkoppor, eftersom han hade träffat två barn med svinkoppor under semestern...
Jag och Pontus åkte iväg till Vårdcentralen hemma i Partille (enda Vårdcentralen som var öppen på helgerna) där sköterskan snabbt konstaterade att det mycket riktigt var myggbett samt munsår som han hade. Fruktansvärt pinsamt! Jag ville inget hellre än att sjunka genom jorden vid det tillfället, eller i alla fall sjunka genom golvet. Jag kände mig oerhört liten, outbildad och värdelös vid det tillfället. :s
Frågan jag ställer till mig själv nu är: "Hur kan jag ha lyckats få en GODKÄND undersköterskeutbildning som inte ens ser skillnad på smittsamma plitor och myggbett?!" :o Kanske dax att sätta sig i skolbänken igen och träna upp kunskaperna på nytt för uppenbarligen har jag inte lärt mig ett skvatt efter utbildningen på 1½ år? :s

Inte nog med att jag pinsamt nog tog min son till Vårdcentralen imorse, jag har oxå tappat bort mitt körkort! :o
Demensutredning? Ja tack! Antingen det eller så går jag och lägger mig och ger upp.

Nu är det tisdag förmiddag och jag har ännu inte lyckats skriva färdigt detta inlägget. Kanske dax att slutligen färdigskriva det nu då? :p
Idag är jag ledig. *Skönt* Det har varit mycket jobb för mig nu det senaste, men eftersom jag trivs bra på jobbet... och med att jobba så gör det mig inget. :) Dock är jag ständigt trött på mina lediga dagar och orkar knappt ta mig upp ur sängen. :( Helt enkelt bättre att jobba så jag slipper känna av tröttheten. ;)
Snart kommer Pontus hem från skolan och då blir det till att åka till polisstationen i Lerum och anmäla mitt körkort försvunnet. :( Suck... vilken j-kla klant jag är!

Till helgen är det jobb som gäller för mig på lördag... igen. Tredje helgen i rad som jag är inne och jobbar.
På söndag är jag dock ledig. Då ska jag och Josefin på kalas hemma hos syster Linda i Alingsås som fyller 39 på söndag. :) Pontus ska spela cup på söndag, därav anledningen till att det bara blir jag och Josefin på kalaset på söndag. :s Men men... det går bra det oxå... hoppas jag. ;)

På jobbet är det kaos för tillfället. Det är sjukskrivningar, vård av barn och avhopp både högt och lågt. :( Vi går kort i personalstyrkan var och varannan dag. :( En epidemi av förkylningar har det blivit nu! Alla runt omkring tycks vara förkylda eller sjuka på annat sätt. Hoppas det snart är över så att vi få som än så länge klarat oss, klarar oss hela vägen.

Ha en trevlig dag!

1 kommentar:

  1. Fasen vad jobbigt med körkortet... :-( Att inte se skillnad på myggbett och koppor låter inte speciellt konstigt i mina öron, en del myggbett kan ju bli riktigt infekterade och äckliga.

    Det går hur bra som helst med bara dig och lilltjejen på söndag, då kan du få med dig skorna också ;-) Tänkte vi skulle träffas vid 11.00 så de som vill kan måla innan det blir för fuktigt ute. Vi bjuder på lunch. Kram

    SvaraRadera