onsdag 20 juni 2012

Jaha ja

Ja, i måndags var det då besiktning på Volvon som gällde. Som jag misstänkte så gick den inte igenom. Dock var det inte så farligt som jag från början trott.
Enbart bränslefiltret behövde bytas ut då det läcker bränsle. En liten småsumma jämfört med vad det kunde ha kostat med tanke på bilens år och miltal.
Totalt har vi lagt cirka 1200 kronor på delar till bilen som vi anser nödvändigt nu när vi tagit över den. Då är det inräknat bränslefilter, bränsleslang, hålskruv (ventiler kallar jag dom) till bränsleslangen, oljefilter samt olja. :)

Inte nog med att bilen inte gick igenom besiktningen ( förresten den första av våra bilar som inte gått igenom). Jag har dessutom reagerat på att bilen låtit och slagit när jag svängt vänster med ratten, något jag trodde var framvagnen. Det visade sig att vänster framdäck höll på att lossna! :o Bultarna var bara halvt åtskruvna och den snälla ängeln på Mekonomen som hjälpte mig att lokalisera oljudet upptäckte det och skruvade åt alla bultar på däcken. Kan inte tacka honom nog för hjälpen!
Detta har kommit som en chock efteråt.... Jag har kört omkring med mina barn i en bil där framdäcket kunde ha lossnat närsomhelst! :o Hujedamej! Ibland är det tur att man har änglavakt. :)

Imorgon är det äntligen dax för husvagnen igen! Denna gången är det en fullspäckad helg vi har framför oss då prinsen fyller 10 år på fredag, på självaste Midsommarafton! :)
På fredag morgon blir det att sjunga för honom samt att öppna paket, på lördag blir det kaffe och tårta med morfar, Anita, moster Maria, Robert och Ida (som helgen till ära kommer ner och firar Midsommar i Falkenberg) och på söndag blir det kalas för resten av familjen och släkten. :)

Jag ska köpa mig en ny cykel förresten! :) Den gula jag har är cirka 15 år gammal och väldigt rostig. Dessutom är den väldigt låg då det inte längre går att höja upp sadeln eftersom vi fått sätta en lång skruv som håller sadeln på plats. :)
Jag har hittat två fina alternativ på Biltema för 2000 kronor, alldeles lagom pris. :)
Bilder på cyklarna jag troligtvis väljer mellan kommer senare. ;)

Idag efter jobbet är det fullt upp. Först är det avslutningssamtal för Josefin på dagis, sen är det raka vägen upp till Öjersjö för att hinna se den sista av Pontus två träningsmatcher mot Öjersjö. :)
Imorgon är det fotbollsavslutning, och det ska faktiskt bli skönt att få vila lite från fotbollen. Det är väldigt intensivt med fotboll ett par dagar i veckan ibland. :/

Nu ska jag ge mig iväg ut och jobba igen. :) Task och Hej!

1 kommentar:

  1. Task och hej själv, haha ;-)

    Mamma berättade om bilen, shit vad illa det kunde gått.

    Tjejerna har fotbollsskola denna och nästa vecka men sedan är det slut på ett tag - skönt. Förstår precis din känsla!

    Syns på söndag! Trevlig midsommar!

    Kram

    SvaraRadera