fredag 29 juni 2012

Jobb jobb jobb

Ja, för tillfället är det mycket jobb som gäller för mig då jag ett par dagar emellanåt också hjälper min pappa i Eriksberg. :) Men jag tycker om när det händer grejer runt omkring mig och jag tycker det är roligt och avkopplande att få göra lite annat än bara vara social med vårdtagare hela dagarna. :)
Just nu sitter jag i Eriksberg och ska vara här till kl. 16 i eftermiddag, innan vi styr kosan ner mot husvagnen.
Jag öppnar inte förrän kl. 8 men jag trodde att det skulle vara kö ut på morgonen, som det brukade vara innan falukorven byggdes.... men ack så fel jag hade! Ingen kö alls, jag åkte hemifrån kl. 7 imorse, stressad, med hopp om att hinna ut hit till kl. 8. Det gjorde jag.... med råge! 07.20 var jag framme, öppnar som sagt inte förrän kl. 8...
Men men.... nu fick jag lite tid till att äta frukost, plocka fram allting, tänka så att jag inte glömt något, osv. Skönt med lite egentid på morgonen. :)
Dock är jag väldigt trött idag då jag jobbade till 23.30 igår kväll. Skönt därför med en ledig kväll idag.

Ja, som sagt är det dax för vagnen ikväll igen. Denna helgen kommer jag att pendla till och från jobbet imorgon kväll. Jag jobbar 18-23 både lördag och söndag kväll, men vill inte missa ytterligare en helg där nere så då pendlar jag hellre. :)
Detta är min sista helg att arbeta innan semestern. Nästa helg att jobba blir vecka 32. Så from. nu är vi nere varje helg, samt på semestern, fram tills vecka 32. :)

Vi har blivit hembjudna till en fotbollskompis till Pontus i augusti. Dom är ute i god tid och frågar om intresse eftersom det snart är semester och folk kanske inte är hemma.
I vintras var vi hemma hos en av tränarna på middag, nu är det en annan av tränarna som bjudit hem oss på pool- och grillparty. :) Vi hade väldigt trevligt sist vi träffades så jag har stora förhoppningar om att det blir lika trevligt denna gången. Om alla kommer blir vi totalt 8 vuxna (Dom är 4 tränare) plus 8 barn. Fullt ös med andra ord. ;)  

Vecka 32 är det bestämt att jag och barnen ska ner till vagnen tillsammans med syster L och tjejerna. Två nätter för oss själva där nere, ska bli jättemysigt! :)

Nu har jag annat att göra! Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar