söndag 24 juni 2012

Midsommar + Kalas

I fredags var det Midsommarafton... men  det var också min underbara prins 10-årsdag! :) Tänk, att det redan gått 10 år sedan man fick se det lilla knytet för första gången.
Dagen startade med att vi, jag, Josefin och Peter, sjöng för Pontus och gav honom hans presenter, som han öppnade snabbt och lätt.
Det han fick från oss var en ny mobiltelefon (ZTE Blade II), Boken Vargbröder (Del 2), samt displayskydd och skal till telefonen. Utav Josefin fick han dessutom en bunt med fotbollsbilder. :)

Midsommarmaten ett par senare intogs i pappas och Anitas tält tillsammans med gänget där. Totalt var vi 15 personer tillsammans. :) Precis innan det var dax att regna kom såklart regnet, vad annars en midsommarafton!? :( Josefin ville dock ändå dansa kring stången så Peter gick med henne och stod och tittade på medans hon dansade kring stången i regnet. En plaskvåt, men lycklig!, dotter kom tillbaka efter dansen och fick byta kläder. :)
Alla tog själva med sig det dom ville äta. Det bjöds dock på öl, cider, nubbe och grogg. ;) Jag skrattade så jag grät flera gånger under kvällen, längesedan jag skrattade så mycket som jag gjorde i fredags. :) *Tack alla inblandade för en underbart härlig och rolig kväll!*

Igår var det en seeeg dag... som sig bör dagen efter midsommarafton. ;) Trots att det var lugnt för mig med alkoholen på midsommarafton så var även jag, som resten av gänget, seg igår.
Vi firade Pontus med tårta, paket och kaffe igår tillsammans med syster (moster) Maria och familj samt pappa och Anita.
Efter det lilla "kalaset" gick vi bort allesammans och spelade golf. Kvällen avslutade vi med att köpa hem mat från Stationsgrillen. :)

Idag var det upp tidigt som gällde. Strax efter 9.30 åkte vi hem imorse, vi hade ju en del att stå i innan det stora kalaset idag. Totalt blev vi... 17 personer, barnen inräknade. Inte hade jag trott att vi hade så stor släkt. ;) Det var roligt att nästan alla kom som var bjudna! :)

Pontus fick en massa fina paket som han blev jätteglad över! :) Han fick presentkort på GameStop, pengar, fotbollsmål, fotboll, samt en hink med godis. (Bortsett från det han fick från oss i fredags)
Imorgon vill han till Allum för att shoppa upp pengarna och presentkorten han fick. ;)

Nu är det snart läggdax, men först lite pill och plock och tvätt här hemma! Tack alla som kom idag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar