lördag 2 juni 2012

Lördag kväll ...

Ja, idag är det lördag kväll. Den första lördagen i första sommarmånaden, för att vara exakt. :) Inte för att jag kan kalla det sommar när jag går ut, men enligt almanackan blev det sommar igår ... Jag hoppas bara inte att värmen vi fick under Pingstveckan var den värmen vi får, för då går jag i ide och vaknar igen när värmen kommer! :)

Idag har det varit en händelsrik dag. I förmiddags åkte jag och Josefin ut till Öckerö för att heja på Pontus och hans Partille IF när dom spelade cup. Tyvärr tog vi inte någon tur med oss då dom förlorade dom två första matcherna som vi såg. Tredje och sista matchen vann dom ... såklart, vi var ju inte kvar. ;)
Imorgon bitti kl. 8 är det tydligen B-slutspel för båda lagen i Partille IF. Jag har då inga planer på att åka dit, det är alldeles för tidigt på morgonen .... :/
Eftersom jag jobbat kväll idag och nyligen kommit hem från jobbet så kommer det att dröja ytterligare ett tag till innan jag somnar. :/ Suck ... nackdelen med att jobba kväll .... Jag kan inte somna när jag kommer hem!! :(

Igår fick vi äntligen hem vår andra bil!! :) Som vi väntat på den. Som ni kanske märkte så skrev jag inte att vi fick hem våran nya bil igår för ny är den garanterat inte.
Det är en Volvo 940 från 1995. Den har gått ca. 32000 mil, men jag är supernöjd med den! Jag har kört omkring med den hela helgen hittills och har än så länge inte upptäckt några fel med den. Dock är den inte besiktigad ännu så jag ska inte glädja mig riktigt än ... Den 18 juni hoppas jag att bilen går igenom besiktningen, åtminstone utan några större anmärkningar. Då vet vi att vi kan köra den åtminstone ett år till.
Bild på bilen kommer längre ner. :)

Imorgon hoppas jag på lite sovmorgon. För andra gången på snart 11 år är jag ensam hemma. Det har, med andra ord, bara hänt en gång tidigare och det var i höstas. Det känns tyst och tomt här hemma och jag saknar min familj. :( Men det är tur att det bara är en natt kvar, imorgon kommer dom igen hela högen. :)
Josefin är hos mormor, eftersom jag skulle jobba kväll. *Tack för hjälpen mormor och Lasse*

Nu ska jag fixa och dona lite här hemma, tills jag förhoppningsvis blir lite trött. :) Håll alla tummar och tår för Partille IF imorgon bitti!! :) Natti Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar