torsdag 7 juni 2012

Skadegörelse

Varför tycker vissa människor att det är kul att förstöra och vandalisera?! Det går över mitt förstånd, jag kan inte alls förstå sådana gärningar! :(
Det var ingen rolig syn som mötte oss igår, på Nationaldagen, på jobbet i Mölnlycke Centrum.
Bilderna nedan är bevis på hur centrum såg ut, efter vad jag misstänkte var en festnatt kvällen/natten innan.
Ja, som ni ser så har det under Nationaldagsnatten skett en hel del skadegörelse i Mölnlycke Centrum. :( Usch, tragiskt tycker jag!

Men inte bara tråkigheter händer i Mölnlycke, för någon vecka sedan var det filminspelning på gång! :) SVT:s nya serie Molanders, som kommer att visas på TV i februari hade filminspelning på Råda Torg i Mölnlycke. :) Vi var flera stycken nyfikna själar som stod och övervakade det hela. ;) Spännande. :)

Imorgon efter jobbet är det äntligen dax för Falkenberg igen! :) Igår var vi på Ikea och fick tag på ett soffbord och en duk till soffan i tältet. Det kommer att bli sååå fint och mysigt! :)

På måndag är det dax för Pontus sista seriematch för denna säsongen. Då håller vi tummarna för att dom vinner  sista matchen. *Hoppas Hoppas Hoppas*

På tisdag är det skolavslutning! Hua vad tiden går fort! :o Snart är det även dax för inskolning av lilltjejen på fritids.. Suck...
Idag bokade jag tid med en av fröknarna på dagis för ett avslutningssamtal. :( Det börjar dra ihop sig och tanken på att min minsta lilla plutt snart tar det stora klivet in i skolan ger mig ÅNGEST! :(

Nu är det snart Criminal Minds, och jag ska fortsätta packa. Håller tummarna för att skattepengarna är på väg in på kontot. Lite extra klirr i kassan är väl aldrig fel. ;) Kram

1 kommentar:

  1. Trist med skadegörelse, fattar de inte att det drabbar alla skattebetalare!

    Härligt med Falkenberg igen, förstår att ni längtar, det blir säkert fint med nya bordet :)

    Skattepengar ja, herregud vilken glad överraskning. Vi får våra på måndag såg jag nu...

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera