söndag 19 juni 2011

Är det inte det ena....

... så är det definitivt det andra! I fredags upptäckte vi att det regnar in i husvagnen! :o En sprillans ny husvagn för X antal kronor, helt sanslöst!
Det visade sig att "lastluckan" inte håller tätt. Det är en glipa mellan väggen på husvagnen och själva luckan. :( Idag ringde vi till Bengts Husvagnar, som sålt vagnen till oss, och tyvärr blev vi inte mycket klokare av det samtalet, snarare mer irriterade då dom nästintill dumförklarade oss, som att Peter inte visste hur luckan skulle stängas. Peter har stängt och tryckt till luckan åtskilliga gånger nu, utan någon som helst förändring, så nu sitter det tejp där, i väntan på svar från Bengts Husvagnar om hur vi ska gå tillväga. :(
Det känns ju inte jätteroligt att lämna vagnen när det regnar, och inte veta om tejpen håller. Tur i oturen nu att vi kommer att spendera mycket tid här nere nu framöver, men luckan är ju något som måste åtgärdas, och det helst igår! :o
Suck... blir så trött på all otur som förföljer oss hela tiden. :(
I förmiddags åkte Peter hem, jag och barnen har varit nere i vagnen sedan i torsdags kväll och ska stanna tills på tisdag morgon då vi ska hem och förbereda inför Pontus kalas på onsdag. Ja, för på onsdag fyller Pontus år. Hela 9 år, sjukt vad tiden går fort! :o
Denna helgen har annars varit REGNIG! Det har regnat något så kopiösa mängder, dag som kväll som natt, nästan konstant sedan i torsdags kväll, med undantag för några få uppehåll emellanåt. Idag har det dock varit fint. (Peppar peppar) Solen skiner och molnen är inte riktigt lika mörka som dom varit tidigare under helgen. :)
Operationen i tisdags gick bra. Dock har jag fortfarande lite ont emellanåt, och det ena ärret kliar, är lite fult och varar sig. :( Jag misstänker att det kommer att bli ett fult ärr av det såret. :(
Än så länge vet jag inte hur länge jag kommer att vara sjukskriven, men 2-3 veckor sa läkaren och sjuksköterskan som vårdade mig trodde på 3 veckor.
Nu har jag ingenting mer att uppdatera er med. Tyvärr kan jag fortfarande inte uppdatera, och jag har INGEN ANING om hur jag ska göra för att få ordning på mina inlägg och kunna uppdatera. :(
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar