fredag 17 december 2010

Fredag

Denna veckan har varit fullproppad med aktiviteter och annat! Den startade i måndags med att jag jobbade kvällen. Jag började redan 13.30 och jobbade fram till kl. 22. I tisdags var det jobb på dagen, och på kvällen var det luciafirande på dagis, där Josefin och alla dagiskompisar stod på gården på utsidan och sjöng för oss föräldrar och syskon. :)

I onsdags kunde dagen dagen ha börjat bättre! Dagen skulle starta med att jag skulle börja jobba 6.45, för att starta igång alla vikarier eftersom vi ordinarie skulle till Lökeberg på arbetslagsutveckling samt planeringsdag. På väg till jobbet, vid Agnesberg, ser jag att det är avstängt.... Då visade det sig att en däckfirma i Surte står i lågor och att så gott som hela 45:an är avstängd. Snabbt som attan ringer jag min kollega, som jag visste skulle börja jobba strax efter mig, för att meddela henne att jag INTE hinner fram till jobbet till 6.45. Jag fick istället svänga ut på motorvägen, köra via Tingstadstunneln och ut mot Bäckebol.

Under tiden ringer telefonen och min andra kollega ringer för att kolla hur det går för mig. Då har hon hört på radion att det är avstängt och vill ringa och kolla hur det går för mig, om jag kommer fram eller inte. Nästa kollega jag pratar med har precis avslutat ett samtal med en tredje kollega som oxå undrade hur det gått för mig, som var på väg att ringa mig. :) Med andra ord: mina kollegor är omtänksamma och tänker på mig! :) Det värmer något otroligt i hjärtat att veta en sådan sak. :)

I alla fall. Vi kom fram till att det inte var någon idé för mig att ta mig till jobbet eftersom det hade inneburit för mig att bara komma dit och vända igen. Trafiken var tjock den morgonen på grund av att alla bilar blev hänvisade till Jordfallsbron istället för 45:an. :o

För mig innebar det att jag, istället för att mellanlanda på jobbet, blev det lättare att åka direkt till Lökeberg... Kl. 7 var jag framme i Lökeberg, vi skulle träffas 8.30! :o Det var ju bara att gilla läget, och sitta och värma sig i bilen en stund innan jag gick in och satte mig i receptionen. (Ett konferenshotell)

För mina andra kollegor tog det nästan 1½ timme att ta sig från Älvängen till Lökeberg! :o (Lökeberg ligger ut mot Marstrand)

Dagen blev tillslut bra, även om vi blev aningen försenade på morgonen. Efter Lökeberg var det raka vägen hem för att fira Lucia på skolan. :)

Igår var det jobb igen... Dock med två timmars övertid, till kl. 18 En fullproppad vecka, som ni kanske förstår.
Idag är jag äntligen ledig, en välbehövlig ledighet efter min vecka. Inte nog med att det varit fullt upp hela veckan, jag har dessutom varit jätteförkyld sedan i måndags! Jag vaknade upp i måndags morse och hade knappt någon röst kvar. :( Det har blivit värre och värre under veckan, igår blev det till att viska till barnen på morgonen. :s Idag är det aningen bättre, jag känner att det går åt rätt håll. :)

Idag har jag oxå fått bokat Josefins barnkalas: Den 9 januari på Bushuset i Mölndal. :) Nu hoppas jag bara att kompisarna hon bjuder kan komma.

Nu är det kvällen och jag orkar inte skriva mer. Datorn lade av under dagen, därav de många timmarna att skriva färdigt inlägget.
Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Skönt med en ledig dag! Nu tycker jag bara det springer iväg, först idag har vi fått lite bättre koll på julklapparna... verkligen sista minuten! Kram sis

    SvaraRadera