torsdag 30 december 2010

Dagen före dagen

Idag är det dagen före den sista dagen på detta året.... vilket alltså innebär, att om mindre än 2 dygn blir det istället till att lära sig skriva 2011 istället för 2010. Hur många tror ni missar det i början?! Mer än halva svenska befolkningen skulle jag tro! Vi svenskar är ett vanefolk. Nu har vi vant oss vid att skriva 2010, då tar det oss ett tag att pränta in ett nytt tal: 2011. Det kommer nog lagom tills det är dax att starta år 2012. ;)

Idag är jag ledig. Riktigt skönt faktiskt. Det tar på krafterna att vara på hugget hela tiden. ;)
För en stund sedan gjorde jag mitt livs första gipsfigurer! Josefin fick gipsfigurer i julklapp av morfar, Anita och Johanna och jag hade lovat henne att göra det idag. Resultatet blev.... knappt godkänt. Det var ju skitsvårt! :o Den stora kossan blev godkänd, den kändes viktigast... och en eller två av dom mindre figurerna kan nog lyckas bli något bra. Bättre än ingen alls i alla fall. ;)
Nu ska vi snart spela Lotto. Det gäller att ligga i på sina lediga dagar.... som egentligen aldrig är LEDIGA dagar så länge man har småbarn.

Idag är det oxå hög tid att plocka bort julen. Jag och Josefin har redan börjat lite smått med att plocka bort våra tomtar, bara resten kvar. Det är av den enkla anledningen att jag inte vill ha julen kvar när fröken Bus fyller år. Jag vill att det ska vara födelsedag och inte jul.

Pontus har Mathias här nu. Dom sitter och spelar tv-spel på Pontus Xbox. Det blir lite ändrade regler när det kommer till spelandet nu när det är jullov och barnen är lediga mycket.

I söndags var jag och Peter (och Josefin) iväg på mellandagsrean för att fynda tv-apparater. Vi hittade det vi sökte efter: 2 stycken 32" tv, en till Pontus och en till oss i husvagnen. :) Eftersom Pontus fick sig en ny så tog Josefin över hans gamla tv så nu är hennes stora klump till tv äntligen borta! Dessutom ska nu alla VHS-filmerna bort från hyllan eftersom hon numera enbart har DVD-spelare. Skönt när man frigör lite plats i deras redan små rum.

NU ska jag fixa och dona här hemma, spela Lotto med Josefin, plocka bort filmer från hennes rum, och lite annat. Med andra ord; fullt upp. Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar