söndag 2 januari 2011

Ett gott skratt förlänger livet

Det sägs att ett gott skratt förlänger livet, och om det uttrycket stämmer så kommer jag aldrig att dö. Igår på jobbet skrattade jag så jag grät och fick ont i magen... och idag var det likadant. Mina skratt tillsammans med Jenny och Jeanette kommer rakt från hjärtat. Helt underbara människor som alltid får mig att skratta och må bra.
Vissa personer fastnar man helt enkelt lite extra för och tycker extra mycket om, och Jenny och Jeanette är två av dom som verkligen fastnat hos mig. Att jag dessutom fått äran att arbeta mina helger tillsammans med dessa två varelser framöver är helt galet roligt! Helt plötsligt ser jag fram emot att jobba helg! ;)

Jeanette sa dessutom ett ännu finare, egenpåhittat uttryck igår: "Ett gott skratt förlänger munnen" och hon sa att det var tur att mina öron sitter där dom sitter annars hade min mun gått hela vägen runt. :p I vissas närhet har jag helt enkelt otroligt lätt för skratt. Jag är lättroad och bjuder på mig själv, och jag och Jeanette har fällt många tårar av skratt ihop... trots att jag inte hunnit jobba där ett år än. Som sagt; vissa tycker man helt enkelt bättre om än andra.

Idag efter jobbet blev det en sväng till Ica... som vanligt. Där inhandlades allting till bullbaket imorgon samt tårtingredienserna till på onsdag. Jag och Josefin ska baka bullar imorgon till hennes kalas. :) På onsdag bjuds det på, förutom munkar, kärleksmums, kex och bullar oxå på chokladtårta. Eller ja, inte ren chokladtårta med enbart choklad i, men tårtbottnarna är av choklad istället för vanliga tårtbottnar. Lite kul att prova på någonting nytt. :)

Då är det nytt år nu då. Vår nyårsafton var bra, väldigt bra. Vi var bjudna till Micke för lite kalkonmiddag kl. 17 och jag som egentligen skulle jobba till kl. 16 trodde att jag skulle bli tvungen att åka direkt från jobbet till Micke, men ack vad fel jag hade när jag på jobbet upptäckte att vi nästan var fler personal än vårdtagare efter lunch. :p Jag var inte sen med att ta ut några komptimmar från ca. 12.40 istället. ;) Jag styrde kosan mot far min i Nödinge (Anita och Johanna för att vara mer exakt) för att hämta kameran som vi glömde hos dom över jul. Tack vare att jag kunde gå tidigare från jobbet hade jag tid över till att sätta mig ner och prata en stund med både Johanna och Anita istället för att behöva vända i dörren. :)
Efter trippen till Nödinge tog jag mig till Ica... såklart... för att köpa hem lite gott till oss på kvällen om ifall att vi inte skulle vara kvar hos Micke till 12-slaget. Det blev ostbricka och Icas cider. :)
Hemma hos Micke hade vi det jättetrevligt, bra stämning och humören var på topp. Mackan och Pontus var uppe på dansgolvet och rockade loss i nästan 2 timmar. Mackan lärde Pontus några av sina "moves". ;) Riktigt kul att se! Runt 21-tiden orkade dock lilla fröken inte mer och ville hem så då tackade vi för oss och gick hem. Innan vi kom hem gick Mackan med oss ut och sköt lite småraketer med Pontus. Josefin slocknade med en gång vi kom hem så hon missade 12-slaget, men Pontus var vaken och kollade på raketer med oss innan han även han kröp upp i sängen och lade sig. Jag var inte sen med att lägga mig jag heller. Strax efter 00.30 slocknade jag, helt utslagen. Kan ju meddela att jag redan vid 22.15 somnat nere i soffan, men vaknat till vid 23.30 och tvingat mig själv att vara vaken till 12-slaget. :p Peter satt kvar och tittade på hockeymatchen mellan Sverige och Kanada innan han kom upp och lade sig.

För övrigt har nyår inneburit jobb för mig. Min sista helg på varannan helg, från och med nu i januari går även jag över till var tredje helg. ;) Det ska bli himla skönt till våren när vi kommer att spendera alla våra helger nere i husvagnen. :)

Nej, nu har jag inget mer på hjärtat. GOD FORTSÄTTNING!
Jag bjuder på lite bilder från jul och nyår här nedan:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar