måndag 24 januari 2011

Godkänd bil

Imorse var jag och Josefin på bilbesiktningen och besiktade bilen. Det är alltid lika nervös tycker jag, trots att det egentligen sällan finns någonting att vara nervös över.... så var det även idag. Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkningar så nu har jag en godkänd bil att köra och det känns otroligt skönt. :) Fler utgifter än nödvändigt är det skönt om man kan slippa.
Dock är det på tiden att bilen servas samt nya sommardäck är på sin plats att ordna nu till våren. Utgifter, utgifter... och ännu mer utgifter. Suck...
Än så länge känns det dock aningen avlägset med sommardäck eftersom värmen och våren än så länge lyser med sin frånvaro. :s

Sverige vann igår igen, en helt fenomenal match gjorde dom, och Johan Sjöstrand storspelade igår igen! Redan igår blev Sverige klara för semifinal, det enda mötet dom har kvar är 1an Danmark, ett lag som än så länge gått obesegrat genom hela VM. Det blir en tuff match för Sverige imorgon.
Nog om handbollen.
Nu har jag och Josefin kommit hem igen, efter att... som vanligt... tagit oss en sväng förbi Ica innan vi kom hem.

Jag pratade förresten med en tjej i charken på Ica (jag som är på Ica varje dag känner nästan alla där :p) En tjej som faktiskt är våran gamla granne. I alla fall, hon frågade om jag blir mindre och mindre för varje gång, och frågade hur jag mådde osv. Jag talade då om att jag drabbats av gallsten och då sa hon att även hennes man hade drabbats av gallsten, med tre anfall med ganska långa mellanrum (upp till ett halvår) och när vi fortsätter att prata så inser jag till min fasa att jag nog haft gallstensanfall tidigare, anfall som jag även då trott var dumping... Men dumping får man av att dricka för tätt inpå efter mat, eller att äta "fel" mat. Gångerna jag har haft outhärdlig smärta i magen är gånger då jag inte ens ätit något! Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att det ganska säkert varit gallstensanfall även tidigare. :s Nu hoppas jag innerligt att jag inte drabbas av det igen, för fy bubblan vad ont det gör! :(
Imorgon ska jag tillbaka till jobbet efter att ha varit hemma sedan i torsdags.

Nu får det vara bra för idag. Ha en bra dag alla!

1 kommentar:

  1. Jag besiktigar min bil på fredag och håller alla tummar för att den går igenom. Känns jobbigt när de höjer upp bilen och skakar hela underredet...

    Nej, nu skall jag göra lite jävulsmassage på mig själv igen - 3:e gången idag, bara en gång kvar, hrm. Kram

    SvaraRadera