onsdag 12 januari 2011

Städat

Idag har stora delar av min förmiddag gått ut på att städa. Jag mitt flane var så duktig och såg till att vi i måndags bytte barnens sängkläder, och igår tvättade jag barnens alla ytterkläder, inklusive mössa och vantar. Vad jag däremot INTE tänkte på förrän imorse var ju våra egna sängkläder. Barnen lägger sig ju rätt som det är i våra sängar och då hjälper det ju knappast mot lössen att enbart byta i barnens sängar. Självklart måste även våra sängkläder bytas.... så det har jag roat mig med idag.
En dammsugning över golven fick det bli oxå, det behövdes.

Idag är det jobb för mig igen. Ikväll jobbar jag 15.30-22. Även om jag gärna föredrar dagturer så är det skönt med en kvällstur med jämna mellanrum, lite sovmorgon och man hinner plocka och pilla och pula lite här hemma innan man drar iväg till jobbet. Just nu går tvättmaskinen för fullt. Jag passar på att tömma tvättkorgen så gott det går innan den fylls på igen.

I helgen ska vi hem till pappa och Anita. Peter ska tapetsera i Johannas rum. För övrigt blir våran helg lugn. Det känns fortfarande konstigt för mig att inte jobba helgen som kommer eftersom jag egentligen skulle ha jobbat.

I måndags ansökte jag om semester för första gången. :) I somras var det ju chefen som ansökte åt mig eftersom jag blev anställd i april och semesteransökningarna redan var klara då. Jag ansökte om semester över påsk. Långt kvar, jag vet... men jag vill alltid vara ute i god tid, för att vara säker på att verkligen få ledigt när jag vill vara ledig. Påsken är inte min helg att jobba i år, men med tanke på att det är första helgen husvagnen står på plats så vill jag gärna vara ledig alla dagar över påsk, alltså från långfredag till annandag påsk, och eftersom vi ändrar schema var 6:e vecka så måste jag ansöka om ledigt för alla dagar, tills jag vet hur jag jobbar.
Låter krångligt kanske, men det är det inte. :)
Snart hoppas jag på att även kunna ansöka om semester när pappa fyller 60.... så fort han bestämt sig NÄR han ska ha sin fest, som ska firas nere på campingen. Troligtvis blir det, självklart, den helgen som jag jobbar. :s

Jag läste lite rolig information från Facebook igår:

Jag är inte så supervidskeplig, men i år har juli fem fredagar, fem lördagar och fem söndagar. Detta händer en gång vart 823 år. Detta kallas pengarpåsar. Så kopiera detta till din status och pengar kommer att komma inom 4 dagar. Baserat på kinesiska Feng Shui. Den som inte kopierar, kommer att vara utan pengar. Jag kan inte låta den personen vara jag ;))

Häftigt tycker jag att få vara med om något som enbart sker var 823:e år. ;) Nej, nu hör jag att tvätten är färdig. Ha en bra kväll alla!

1 kommentar:

  1. Det gäller att vara ute i god tid. Själv lämnade jag i början av januari in semesterönskemål för sommaren... Hoppas ni blir av med lössen nu då och att de inte följde med till Alingsås i helgen :-S Kramar

    SvaraRadera