torsdag 20 januari 2011

Sista chansen....

... ikväll har Sverige sin sista chans att visa vad dom går för. Gode Gud, LÅT DOM VINNA!! :o Jag är ett stort handbollsfreak, som kanske märks? ;) Handboll ligger mig varmt om hjärtat på grund av alla år jag själv spelat i Sävehof. :)

Dagen idag har för övrigt inte mycket att erbjuda. Jag är ledig och som vanligt mina lediga dagar håller jag mig hemma och gör inte många knop. Dom knopen jag gör innefattar tvätt, disk samt matlagning. En lagom sysselsatt dag. ;)

I helgen är det dock jobb för min del. Från imorgon kväll till söndagkväll bosätter jag mig på jobbet... bokstavligt talat.
På söndag har jag dessutom min första delade tur så igår ringde jag och dubbelkollade så att Johanna, eller någon annan i det hushållet, är hemma på söndag så jag kan komma dit och våldgästa dom under min "rast" (En låååång rast på lite drygt fyra timmar) Det känns helt meningslöst att åka hem, kostar både en massa bensin samt en massa tid.
Jag och några med mig på jobbet, har flaggat för ett vilorum på jobbet. Just vilorum finns det för tillfället inte plats för, men vi hoppas på att snarast i alla fall lyckas få oss en säng där vi kan lägga oss ett par timmar när vi är lediga. :)

Idag är det torsdagen den 20 januari och det är barnbidrag. Snart är det lön igen. Det är helt sjukt vad tiden går fort! :o Jag tyckte inte det var längesedan det var jul och kalas, och nu är januari månad över om 1½ vecka. :s Usch vad tiden springer iväg.... och inte blir vi yngre när tiden springer förbi oss heller. :( Ibland önskar jag att jag kunde stanna, och dra tillbaka, tiden en aning. Inte till ungdomen för dit längtar jag inte tillbaka men till någon annan tid, det finns val jag garanterat hade gjort annorlunda om jag fått chansen att leva mitt liv på nytt.
Idag ringde jag till Plantagen för att kolla om utemöblerna vi hittat fanns på lager, men tyvärr fanns dom inte det. :( Dock sa hon att dom dagligen får in nya leveranser, och att jag skulle höra av mig om cirka två veckor igen och kolla läget igen. Så.... jag antar att det blir till att vänta lite till. :p¨

Nu orkar jag inte sitta här mer, ha en bra dag alla. Glöm inte att hålla tummarna för Sverige kl. 20.10 ikväll. Nu hejar vi fram våra herrar till en vinst ikväll!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar