lördag 22 januari 2011

Liten blir stor

När liten börjar bli stor känner man att tiden springer ifrån en. Inatt sover Josefin över hos en kompis för första gången. Visserligen är det hemma hos kusin Linnéa, men ändå. Det är ju som kompis och inte som kusin eller barnvakt hon sover över. :)

Idag har jag spenderat en stund på Östra... igen. Proverna var idag varken bättre eller sämre än igår vilket innebär att det inte blir någon akut operation av gallan. Jag kommer istället att få en kallelse till uppföljning, för att då få en bedömning på om det blir operation eller inte. Jag kan ju inte annat än att hålla tummarna på att jag slipper operation... men eftersom stenarna, enligt läkaren, inte försvinner av sig själva så är, om jag fattat det hela rätt, alternativet för operation att stenarna "sprängs" så att jag istället får kissa ut dom, vilket innebär att det oavsett vilken teknik dom väljer blir ett ingrepp. Med andra ord så har jag svårt att tro att jag klarar mig ifrån något ingrepp för att bli av med mina stenar. :s Det är bara att hoppas på det lättaste alternativet. ;)

Nu har jag och Peter precis kollat handbollen, och även om denna matchen garanterat inte går att mäta sig med matchen mot Slovakien där Sverige inte hade ett enda tekniskt fel på hela andra halvlek, så var matchen ikväll ändå en bra match. För bövelen, dom vann ju! ;) Kim Ekdahl Du Rietz är en otroligt duktig och kompetent handbollsspelare, och inför varje match har jag ifrågasatt varför han inte fått mer förtroende och mer speltid. Han gör ju succé varje gång han kommer in på plan! Helt otrolig kille!
Ikväll storspelade även Johan Sjöstrand i mål som gjorde en kanonmatch och var en mur i målet! En fröjd att titta på! :)


Kim Ekdahl och Oscar Carlén, två storspelare i kvällens match.

Jag hade planerna att lägga upp en bild på målvakten Johan Sjöstrand oxå, men av någon anledning ville inte bilden och texten lägga sig där jag ville lägga den så ni får hålla till godo med enbart dom två herrarna ovanför. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar