tisdag 11 januari 2011

VAB

Idag är det, på grund av lössen, VAB som gäller för mig. Som tur är så är det enbart idag jag behöver vara hemma, imorgon är det skola och dagis/fritids som gäller igen. Jag är inte sen med att jubla då det inte är lätt att vara hemma med två barn som inte gör annat än bråkar.... och en 5-åring som nuförtiden sover väldigt dåligt och ständigt är trött, samt TROTSAR!
Förlåt, det blir lite tjat om min trotsiga 5-åring just nu, men för att jag ska orka så måste jag få skriva av mig emellanåt.
Just nu är det lugna gatan här hemma, men det kan ändras lika fort någon hinner säga Spagetti. :s
Ikväll ska Peter spela bandy, och hur skönt jag än kan tycka det är att vara själv ibland så är detta en dag då jag INTE är på humör för att handskas med barnen själv.... :s

Igår var jag på så dåligt humör att jag glömde skriva om helgen. Den otroligt intensiva helgen. I lördags var vi, som sagt, på kalas i Alingsås där det bjöds på tacos samt marängtårta. Riktigt smaskigt. ;) Direkt efter kalaset var det hem som gällde, för att laga mat tills familjen Eliasson skulle komma på middag. Blir ni förvånade när jag säger att vi inte var det minsta hungriga när dom kom?! :p Vi fick i oss lite mat i alla fall och hade en trevlig kväll. Till efterrätt bjöds det på "Midsommardessert", en jättegod dessert med vit choklad. *Mums*

Framåt kvällen spelade vi kort: 4-Mannawhist. Jag och Benita mot Mikael och Peter, och precis som i somras så förlorade jag och Benita. Fast lika glada är vi för det, till skillnad mot vad karlarna hade varit om vi vunnit över dom. ;) Vi hade som sagt en trevlig kväll och strax innan kl. 00 gick dom hem.

I söndags var det barnkalas på Bushuset som gällde. 8 barn med Josefin var dom. Alldeles lagom. :) Kalaset gick bra, fast det var intensivt.
Efter kalaset gick jag på bio och tog en fika med Findus. Vi såg på "The Tourist". En bra film, fast jag tror den passar tjejer bättre än killar.

Ja, min helg har med andra ord varit intensiv.... fast bra. :)


Idag fyller systerdotter Ebba 10 år, GRATTIS stora tjejen! :)

1 kommentar:

  1. Ebba bugar och bockar, tack moster! Vi älskar dig med! Kramisar

    SvaraRadera