tisdag 4 januari 2011

Så sant som det är sagt

Det är så sant som det var sagt igår kväll: att jag nu jobbar var tredje helg istället för varannan! :) Min kollega frågade mig igår hur det känns och jag sa som det var, att det känns konstigt, att jag ännu inte kommit in i tankarna på att slippa trycka ihop allting på en och samma helg på grund av att enbart vara ledig varannan helg.... Jag har nämligen gjort precis det där denna helgen som kommer: tryckt ihop allting till en och samma helg.

Med det menar jag att, Pontus ska spela fotbollscup på fredag, på lördag förmiddag ska vi till Alingsås för att fira systerdotter E som tar det stora klivet och fyller 2-siffrigt, på eftermiddagen/kvällen kommer familjen Eliasson på middag, på söndag är det barnkalas på Bushuset på dagen, och fika och bio med Findus på kvällen. :p
Vad som händer nästa helg? Jaa, det är just det. Det har jag ingen aning om! Eftersom all min planering innefattar denna helgen så är nästa helg helt tom i planeringen... vilket iochförsig kan vara VÄLDIGT lugnt och skönt med tanke på att jag jobbat 3 helger i rad, de 3 sista helgerna under 2010.
Kanske blir det en tripp till Lerum för att bada nästa helg? Det lät som en bra idé! Den tjingar jag på! :)

Nu har jag och Josefin precis kommit hem från Ica. Jag insåg till min fasa helt plötsligt att vi inte hade allt till kalaset imorgon! :o Jag som alltid är ute i god tid och som i regel alltid har allting hemma, hade inte det denna gången. Ve och fasa! Men nu hoppas jag att vi fått med oss allting, att ingenting är glömt tills imorgon.

Nu är det bara städningen kvar.... så långt har jag inte kommit än, även om det garanterat behövs om vi ska våga släppa in folk i vårat hem imorgon! :s Fast visserligen så fick jag höra av i alla fall 3 vårdtagare igår kväll att man ska städa EFTER kalaset och inte innan. ;)

Ikväll skulle jag ha jobbat, men mitt i bullbaket igår ringde dom från jobbet och frågade om jag kunde jobba igår kväll istället för ikväll. Snäll som man är så ställer man ju såklart upp. Dessutom var det bättre för mig att få vara ledig idag istället för igår, eftersom.... som sagt.... det behövs städas... :s
Igår lyckades jag med något jag aldrig lyckats med tidigare: Jag bakade bullar, lagade middag, duschade och förberedde mig för jobbet.... samtidigt! :o En bra bravur om ni frågar mig. ;)

Nej, usch. Nu blev det en massa tråkig rappakalja i detta inlägget, måste kila om jag ska hinna bli färdig detta året. Bye bye!

Den här filmen ska jag och Findus se på söndag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar