söndag 23 januari 2011

Man saknar inte kon förrän den är ur båset....

Så sant som det är sagt så stämmer det uttrycket oerhört bra. :) Pontus saknade sin syster igår när han insåg att hon inte skulle komma hem inatt. Han till och med sov i hennes säng. ;) Det kan visserligen haft att göra med att hon har tv vid sängen och inte han, men jag vill hellre tro att det var för att han saknar sin lillasyster. ;) Vilket han faktiskt, omedvetet, visade att han gjorde. Han är van vid att det alltid är han som sover över hos kompisar, denna gången var det Josefin medan han var hemma. Det kändes ovant och konstigt för honom.
Även om barnen till 99% av dygnets alla timmar bråkar så finns det faktiskt några ljusglimtar under dygnet då dom INTE bråkar, även om dom stunderna är få.... men ack så underbara. :)
Det är helt underbart vissa morgnar att höra att barnen vaknat och hittar dom båda i Josefins säng kollandes på film... utan bråk! :)
Ja, som sagt, ibland visar sig syskonkärleken så man får allt ta tillvara på stunderna dom håller sams.

Det är faktiskt ett fenomen när det kommer till syskon och bråk, för dom får lov att bråka med varandra till förbannelse, men ingen utomstående får bråka med systern eller brodern. Vid sådana tillfällen finns dom ALLTID för varandra, no matter what. Som sagt; syskonkärlek är ett fenomen och en underbar kärlek som visar sig på olika sätt.
Med detta skrivet vill jag inte bara påpeka att jag vet att mina barn älskar varandra till förbannelse, jag vill oxå få sagt att även jag älskar mina syskon till förbannelse! -,-,@ (<--- en ros)


Nu är maten strax färdig: Köttfärslimpa med potatis. *Mums* Ikväll är det handboll igen, missa inte det vad ni än gör!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar