söndag 16 januari 2011

Söndag

Idag är det söndag och jag sitter hemma hos pappa och bloggar från hans dator. Inget avancerat sker idag, alla gör sitt på sitt håll; Pontus spelar Ds, pappa kollar skidskytte, Josefin leker med en ficklampa, Johanna har precis vaknat och håller Anita sällskap i köket som lagar mat, jag sitter här och Peter tapetserar. :)
Pontus kompis Samuel fyller 9 år på tisdag och då ska Pontus dit och fira honom efter skolan. Hans mamma (Anna-Carin) hade som förslag att vi i present kunde ge honom något att göra, tex. att en baddag med oss, eller bowling eller liknande. Eftersom jag ett bra tag haft tankar på att åka och bada i Lerum så vore kanske det en bra present att ge till Samuel: att få följa med oss och bada.... och vi betalar?! :) Eller, vad tycks om det?

Jag är riktigt sugen på att åka och titta på... och köpa.... bordet och stolarna vi hittat på Plantagen. Maritha har ju sagt att svärmor och svärfar ska betala när det är dax. ;) Dock vet jag inte om dom fått in det för säsongen än eftersom det bara är januari än, men det kostar ju inget att åka och titta, eller hur? ;)

Ikväll är det premiär för Solsidan och Time Out. Två riktigt roliga serier! :)
Imorgon är det jobb igen. Kvällen imorgon, som börjar med ett APT-möte mellan 13.30-16. :p

Nu vill jag inte vara osocial mer, ha en bra kväll alla!

1 kommentar:

  1. Perfekt present! Ebba fick också en upplevelsepresent av en tjejkompis på barnkalaset. Himla bra tycker jag! Kramar

    SvaraRadera