fredag 21 januari 2011

Gallsten

Ja, fy bubblan för gallsten. :( Inatt har inte varit någon rolig natt, den har spenderats på akuten på Östra sjukhuset. :( Läkaren som tittade på mig inatt konstaterade ganska snabbt att det var gallsten. Leverprovet var inte bra, samt att det var vid gallblåsan jag hade ont.
Det blev först fem timmar på akuten, sedan hem och sova i två timmar, för att slutligen åka tillbaka till Östra för att göra ett ultraljud över buken.... där det bekräftades att det är gallsten jag har. Det var flera stenar så tydligen många vad jag fattade det som på läkaren. Cirka 13.30 kom jag därifrån och då hade jag inte ätit sedan igår kväll så jag var bra hungrig.
Tyvärr fick jag knappt i mig någon mat på grund av illamående, men men.... när jag fått sova ett par timmar här hemma fick jag i alla fall ner liiite mat. :)
Imorgon bitti ska jag tillbaka till sjukhuset för att ta nya prover; leverstatus, CRP samt temp. Har värdena inte förändrats eller ingen feber har uppkommit så avvaktar dom med behandling, men om det däremot blivit sämre och/eller inflammation är på gång, eller febern har höjts så blir det troligtvis operation.

Nu sitter jag här medans Peter spelar tv-spel därnere, Josefin leker och Pontus är på disco och ska sedan sova hos en kompis inatt.
Jag är fortfarande fruktansvärt trött så ikväll blir det en tidig kväll för mig. Vi ska mysa med film och lite ostbricka ikväll. Förhoppningsvis kan jag få i mig lite eftersom jag mår illa av bara tanken på att äta. :(

Sverige gjorde en bra match mot Polen igår. Helt otroligt att dom vann! :) Imorgon får vi hålla tummarna för att dom vinner över Serbien. :o
Nu orkar jag inte mer, ska lägga mig och vila en stund till. Kram

1 kommentar:

  1. Hoppas du känner dig bättre idag. Jag ringer dig senare för planering... Kram

    SvaraRadera