torsdag 6 januari 2011

Roliga vägar

En dag som idag kan meddelas att Hemtjänsten INTE är något jobb att rekommendera! :o Det gick varken att komma fram med vare sig bil eller gående... och dessutom satte jag mig på baken två gånger i halkan imorse. :( Suck... en jobbig och omständig dag på jobbet idag. Det var knappt att den 4-hjulsdrivna Qashqaien kom fram, och det är en bil som kommer fram överallt! :o

Idag är jag en stolt mamma. Jag är alltid en stolt mamma över mina barn, men idag är jag extra stolt: Inatt var första natten någonsin som Josefin sov utan napp! Utan protest, hon köpte vårt prat om att hon är en stor tjej nu och att stora tjejer inte använder napp. Nu har jag precis lagt henne för natten... utan napp. Inte heller ikväll var det några diskussioner om napp. :) *stolt*

Jag tror förresten att jag glömt nämna att jag nu blivit fastanställd! :) Från och med den 1/1 2011 blev jag fastanställd inom Ale Kommun. :)

Igår kväll hade vi kalas för lilla fröken. 13 vuxna och 4 barn blev det, så tro mig när jag säger att jag är glad att det är över! ;) Josefin fick en MASSA fina saker! *Tack alla!* För att slippa glömma något av det hon fick så nämner jag inga detaljer om presenterna. Hon var i alla fall jätteglad över allt hon fick. :)

Imorgon ska vi till Ikea. :) Eftersom jag och Josefin fyller så tätt (Jag fyller ju på måndag) så firar vi oss två samtidigt, vilket innebar att även jag fick presenter igår. ;) Det jag fick var presentkort på Ikea, samt pengar. Tack så hjärtligt! Så imorgon blir det Ikea, dit alla pengar ska gå.... saker till husvagnen. ;) En tripp till Matt-Landet samt lite byggvaruhus blir det nog oxå imorgon, för att kolla priser på trall, matta till förtältet, osv. Imorgon är enda dagen på läääänge som jag och Peter är lediga tillsammans på en veckodag, det har inte hänt på evigheter. Dom gångerna det sker (som är väldigt lätträkneliga) så är det på grund av att någon av oss är sjuk, men denna gången har vi alltså turen att vi båda är LEDIGA samtidigt! :)
Förhoppningsvis får vi BILLIG trall av min kollegas man, som äger ett byggvaruhus. Har vi tur, och han är snäll så får vi köpa virket till inköpspris, vilket är det billigaste det går att komma åt. *HÅLL ALLA TUMMAR OCH TÅR FÖR DETTA!* Det skulle vara Guld värt, och oerhört uppskattat om han vill hjälpa oss.

Nu är det snart dax för säsongspremiären av CSI Miami. :) Tyvärr har Kanal 5 redan talat om vilken av CSI-teknikerna som dör efter en giftattack i sista avsnittet i förra säsongen. :( Klantigt tycker jag, men men... dom vill väl inte ge oss någon spänning. :s

Nu fick jag precis agera sjuksyrra åt Pontus kompis Emil, som dragit bort en stor bit skinn från sin stortå efter att ha haft tån emellan när han skulle öppna en dörr. :s
Jaja, nu kallar CSI och dax för Emil att gå hem för i afton. Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar