torsdag 2 december 2010

Ledig dag

Idag är jag ledig = UNDERBART! :) Det behövs lite ledigt mitt ibland allting.
Arbetslagutvecklingen igår kröp det i benen på mig. Jag hade fått nog av att sitta stilla på min kurs, och igår innebar ytterligare en dag med ganska mycket stillasittande. :s Dock var dagen bra. Väldigt intressant och rolig, vi fick bland annat tips på en lek som kan köras på Nyårsafton: Finn Fem Fel.

  • Den går ut på att man delar in sig i par, två och två. Man ställer sig mittemot varandra, synar varandra från topp till tå i någon minut, innan båda två vänder sig från varandra och ändrar fem saker i sitt utseende. Det kan vara allt från att plocka av sig glasögon, ta på sig glasögon, ta av sig ena strumpan, dra upp ena byxbenet, låna någons mössa och sätta på huvudet, vika upp ena byxärmen, släppa ut håret, sätta upp håret i en tofs, sätta glasögonen på huvudet, mm. Det var en riktigt rolig lek som innebär att man måste bjuda på sig själv och endast fantasin sätter gränser för hur många gånger man kan leka! :) Vi fick oss ordentliga skratt igår på jobbet då vi lånade varandras kläder, glasögon, drickaflaskor, mm, för att kunna "klä" ut oss till förändring. Ett hett tips till Nyår, mina kära vänner! :)

Idag händer inte mycket. Jag ska träna ikväll och ser fram emot det. Det ska bli skönt att återigen få röra på sig lite. Inte förrän imorgon kväll är jag ju åter på jobbet igen, efter att ha varit därifrån i 12 dagar. :o

Jag och Josefin har precis ätit lite lunch: stekt ägg på en smörgås. :) *Mums* Nu inväntar vi minsta mannen i huset hem från skolan.

Igår kväll spelade jag spel och pusslade med barnen i 1½ timme, och Ohh vad bra jag mådde efteråt, och vad bra barnen mådde! En liten ljusglimt i den mörka vintern; att göra sina barn glada och lyckliga. :)

Nu längtar jag till jul! Jag längtar efter att få slå in julklappar, längtar efter glögg, efter julgranen, efter julmat, efter saffranslussekatter, efter Tomten. Jaa, jag längtar helt enkelt efter allt som har med julen att göra. :)

Nu är det dock tvätt som står på schemat, måste ju passa på att tömma tvättkorgen under mina lediga dagar, den hinner fyllas på tillräckligt snabbt ändå. :p

Ha en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar