tisdag 30 november 2010

Handledare

Nu har jag fått ett intyg som styrker att jag är UTBILDAD HANDLEDARE! =) Nu kan jag, med ett professionellt bemötande, ta emot elever på min arbetsplats. ;) Dock känner jag mig ännu inte redo att vara handledare åt någon elev, men jag antar att det är en uppgift och en roll man helt enkelt får växa in i. Troligtvis klarar jag mig från elever i alla fall fram tills våren eftersom julen snart knackar på dörren och terminen är slut om ett par veckor. :)

Igår var jag, för första gången på flera månader, och spinnade! Det var helt underbart, och jag är så stolt och glad över mig själv att jag tog mig dit! På torsdag är det dax igen. :)
Jag får dock börja lite försiktigt eftersom jag återigen är lite otränad på grund av det långa uppehållet jag haft, så jag startar därför på Baspass... i alla fall någon vecka till, tills jag kommit in i rutinerna med träningen igen.
Denna terminen har dom dessutom utökat kortmöjligheterna till enbart ett Spinningkort. :) Perfekt för mig som enbart är intresserad av spinning. Tidigare har jag varit tvungen att ha ett allträningskort, som egentligen varit helt meningslöst för mig eftersom jag enbart använt mig av spinningen... men nu äntligen finns det renodlade spinningkort! :) *Lycka*

Imorgon trodde jag att jag skulle få komma tillbaka till arbetet igen och äntligen få börja röra på mig efter att ha suttit still i skolbänken i 1½ vecka, men tji fick jag för att tro något sådant, eftersom jag av min chef idag fick reda på att vi ska ha en Heldag med "Arbetslagsutveckling" imorgon igen. :s
På jobbet är det mycket att göra vad jag har förstått efter att ha pratat med några av kollegorna. Rörigt fick jag även höra idag..... Jag tycker om när det finns att göra, då går tiden fort, man rör på sig och känner att man utnyttjar sin tid på arbetet till max. :)

Apropå någonting helt annat: varför måste syskon bråka så förjordat hela tiden?! :o Ibland blir jag galen på barnen, och har lust att ta den ena och slå den andra med! :o Gaaah! Jag tror knappast att detta är unikt för just mina barn, tror snarare att mer eller mindre alla föräldrar, i alla fall till viss del, känner igen sig i det jag skriver. ;) (Tur att man dock har sinnet i behåll och inte låter frustationen gå ut fysiskt på barnen) ;)

Ikväll är det tyvärr varken Desperate Housewives eller Cougar Town. :( På grund av en film, av någon anledning. :s Dock är det tillbaka igen nästa tisdag. :) Jag och Peter har precis laddat ner filmen Bröderna Karlsson som vi tänkte roa oss med att titta på ikväll istället för mina serier. :)

Nu ska jag lägga minsta bråkstaken så att i alla fall 1 av 2 kommer i säng och man får lite lugn och ro en stund. :) Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar