måndag 1 november 2010

Måndag

Idag är det måndag och det innebär min tredje och sista lediga dag för denna gången. :( Jag är fortfarande sjukt trött och har ägnat största delen av dagen idag med att sova. :s Pontus sov hos Alexander inatt och har spenderat dagen hos honom samt ute på gården så honom har jag inte sett så mycket utav sedan igår. :s Men men.... jag antar att det blir så när dom börjar komma upp i ålder; många kompisar att sova över hos. Jag minns själv hur det var när jag var liten. Då hade jag ofta kompisar som sov över eller som jag sov över hos (fast till 99% var det hemma hos mig vi sov) :) Jag kan idag, när jag själv blivit mamma, förstå att min egen mamma var trött ibland och därför sa nej till att ha kompisar inne ständigt (även om det var ytterst sällan som jag överhuvudtaget fick ett nej av mamma). I alla fall, oavsett så kan jag nu förstå att hon ibland var trött och inte orkade.

Igår kväll hade vi Mikael, Benita och Mathias här på fika en stund. Pontus, Mathias och Alexander var ute och lekte "Bus eller Godis". :) Två gånger var Pontus och Alexander ute, så det blev MYCKET godis dom fick tag på igår! :o Det var trevligt med lite sällskap en stund, även om det innebar att vi missade gårdagens avsnitt av Ensam mamma söker. Som tur är så är det gratis på tv3play.se att kolla avsnitten man missat, vilket jag givetvis gjorde imorse och blev otroligt glatt överraskad över att Christian kom tillbaka till programmet!! :) Min favortikille hos Linda från första början så nu hoppas jag att det fortsätter så, även för henne, och att hon i slutändan väljer honom. :)
När det gäller Petra är det Christoffer jag hoppas att hon väljer och Emma är jag lite osäker på. Där är det Jimmy eller Andreas. :p Haha! Vilken nörd jag är som lever mig in i en serie så, men det är jag helt enkelt. Jag lever mig in i serier som jag följer. :)

Nu ska jag duscha och sen börjar det bli dax att börja med maten. Efter middagen ska jag ner till banken och sätta in pengar och till Telenor och hämta Pontus telefon som jag fick ett sms om att den är färdig att hämtas. Tjing så länge!

1 kommentar:

  1. Håller med dig fullständigt ang Ensam mamma söker, fast Christoffer sjönk ett hack när han kommenterade boendet igår. Har du inte sett Linda med sällskap i närheten förresten...?

    Kompisar hemma är ett kapitel för sig, jag fick väldigt SÄLLAN ha kompisar hemma för mamma var trött efter jobbet. Det förstår jag NU men jag tyckte det var pinsamt att alltid få vara hos alla andra men ingen fick komma hem till oss... Nu brukar jag brukar offra mig för tjejerna, faktiskt att det kan vara lättare att ha ytterligare en tjej hemma - då blir det inget tjafs mellan syskonen.

    Kramkram

    SvaraRadera