fredag 19 november 2010

Ledig dag

Idag har jag varit ledig (är ledig) och denna dagen har det inte gjorts många knop. Min enda utevistelse var en sväng på Ica tillsammans med Josefin. Det känns så otroligt skönt att äntligen ta det lite lugnt på en ledig dag! :)

Nu sitter jag här och lyssnar på Septembers "Mikrofonkåt" Härligt underbar låt att digga loss till. ;) Jag kan inte få nog av låten! ;)

I övrigt väntar jag på att Idol ska börja. Pontus är på disco, och hans kompis Philip följde med hem efter skolan idag och ska sova här inatt, Peter spelar tv-spel och Josefin badar.
Andra behandlingen av hennes löss idag. Håll tummarna på att dom äntligen försvinner. Vi kammar och kammar och kammar, men ändå sitter det små vita saker kvar i håret på henne. :( Hur blir man av med jäklarna?! :o Vi kammar MINST 2 gånger om dagen (alltid morgon och kväll, samt ibland om det kliar på henne även mitt på dagen)
Imorgon kväll är det jobb för mig, och söndag (dag) är det oxå jobb. Måndag tisdag och onsdag är jag på utbildning i Kungälv. Handledarutbildning... med andra ord ska jag bli handledare och den som kommer att ha elever med mig på jobbet. Chefen tycker det är bra att någon som jobbar Heltid är handledare eftersom det i regel är Heltid som en elev ska gå. ;)

Efter jobbet på söndag blir det nog en tripp till Toys R Us eftersom jag upptäckte att ett spel jag köpt till Pontus från farmor och farfar i julklapp gick in i kassan för 150 kronor mer än vad jag och mamma läste på hyllan! :o Det är stooor skillnad i pris, istället för 249 kostade det 399 kronor. :o Så på söndag åker jag in och byter det mot något annat för ca. 250 kronor (i den prisklassen farmor och farfar vill ha)

Nu orkar jag inte skriva mer, ska kolla om min dotter vill komma upp från badet, annars blir det att surfa runt en stund. Ha det så trevligt allihopa och glöm inte att rösta på grymma JAY ikväll! ;)
Läste precis att han åkt fast för att ha testats positivt på narkotika. :( Som tur är får han en andra chans och Tv4 erbjuder honom hjälp, vilket jag tycker är jättebra. :) Han är en fruktansvärt duktig och begåvad sångare och han är helt klart en av mina favoriter, och har varit från första början... fast i år är det många bra så det blir svårt att tippa vem som vinner. Det är bara att hålla tummarna och att RÖSTA på sin favorit, mer än så kan man inte göra. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar