fredag 12 november 2010

Ändrade planer

Denna helgen skulle ju mamma och Lasse äta middag hos oss. Tyvärr blir det inte så eftersom Josefin har fått löss. :( Vi behandlar första gången idag och ska sedan kamma igenom håret med luskam morgon och kväll i en vecka innan nästa kur ska i, och sedan ska det vara över. :)

Dock blir middagen hos pappa och Anita fortfarande av, dom var inte rädda för lössen och trodde att vi skulle hinna få död på de allra flesta innan söndag. =)
Fortfarande blir det i alla fall julklappshandling imorgon. Mamma kommer och hämtar mig kl. 10 imorgon bitti. Första gången jag får åka med i hennes nya bil, ska bli kul! =)
Jag har gjort gedigna önskelistor från barnen som ska täcka julklappar till Pontus (från allihop) samt julklappar och presenter till Josefin (från allihop)
......................................................
Nu har jag sköljt ur Josefins hår och än så länge har jag hittat en, död, lus. ;) Med andra ord så är det inte många löss hon har, men det måste ju ändå behandlas.

Jag har dessutom hunnit prata med svärmor, Peters mamma, angående julklappar och precis som jag misstänkte så skulle jag handla julklappar till barnen även ifrån dom imorgon så vi ska hämta upp pengar hos dom innan vi åker till Toys R Us. =) Smidigt att göra så, att man handlar åt sina egna barn, från andra. På så sätt får barnen det dom verkligen vill ha. =) Samma sak gör vi med kusinerna Ebba och Frida. Syster köper det tjejerna önskar sig för en viss peng och skriver att det är från oss och vi gör samma sak. =)
I övrigt imorgon blir det lugnt. Barnen får följa med Peter till innebandyn eftersom jag ska iväg och inhandla julklappar. ;) Den andra julklappen för i år är förresten inhandlad; ett Black Ops Prestige Edition till Pontus, på Xbox. Det innebär ett spel (Black Ops), radiostyrd bil, samt lite annat smått och gott i det paketet:



Idag ringde förresten dessutom rektorn hem till oss angående problemet med A! Det var Peter som pratade med henne, men hon hade sagt att dom ska hålla honom under uppsikt i hela nästa vecka samt fortsätta prata med honom och göra en utvärdering med oss nästa fredag. Skönt när bollen äntligen är i rullning! =) Dessutom hade en av fritidspedagogerna, K, pratat med A idag angående hans beteende och förklarat för honom att detta är det sista samtalet dom har med honom innan han får stå till svars inför rektorn... (Ja, något liknande i den stilen hade han sagt) så nu är det äntligen på gång så nu hoppas jag innerligt att någonting händer, att A skärper sig.

Nu är det strax Idol, fredagens höjdpunkt nuförtiden! =) Nu ropar tvättmaskinen att det är dax för en ny maskin. ;) Ha en trevlig kväll så hörs vi säkert i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar