torsdag 11 november 2010

Arg

Idag är jag arg! Problemet med killen som bråkar med Pontus och flera andra barn kvarstår. Trots att fritidsfröken A haft ett långt samtal med pojken och hans föräldrar har ingen förändring från hans sida skett.... Pontus talade om att den här killen kastade en snöboll i ansiktet på honom i måndags, han puttade honom häromdagen så att Pontus har ett blåmärke på benet, han svär och säger fula ord (ord som inte ens nämns här), han sparkar bort bollen när dom leker, osv.
När den här killen (vi kan kalla honom för A) inte får vara med och leka för de andra barnen går han till fröken och säger till, och fröken säger då att ALLA FÅR VARA MED! :o Men hallå! Nog för att jag håller med henne, att man ska låta alla vara med, men det måste väl ändå finnas gränser?! Dom vill ju givetvis inte leka med honom av en anledning; han är elak! Genom att säga så så godkänner fröken det han gör. Det är samma sak som att acceptera att han är dum. "Var elak mot dom andra, du får ändå alltid vara med och leka". Eller... har jag fel? Det känns som en sådan kommentar UPPMUNTRAR till att han fortsätter vara elak!
Dessutom gör fröken ingenting! Jag har varit i kontakt med henne och hon är väl medveten om problemet, och hon säger själv att A har "sociala problem", men ändå låter hon hans beteende fortgå! Detta är inte ok! Pontus mår dåligt över detta och har vid ett tillfälle frågat Peter om han får byta skola. :( Det känns inte roligt att behöva veta att ens barn inte har det bra i skolan.
Jag har hela eftermiddagen idag försökt att få tag på rektorn på skolan, men hon är omöjlig att få tag på. Även fritidsfröken säger att man måste ringa, ringa, ringa... och fortsätta ringa för hon svarar tydligen aldrig. :o Vad är det för en rektor som aldrig svarar i telefon?! Och uppenbarligen inte på mail heller eftersom jag redan mailat henne angående detta problemet med A för ett par veckor sedan.
Sådant här gör mig förbannad!

Ja, över till lite roligare inlägg. Jag har klämt mitt finger i bildörren! :( Klant! I tisdags körde en kollega bort mig till mina vårdtagare för att jag skulle slippa gå i all snö som kommit den dagen. Lite stressad som jag var tackar jag för skjutsen, stänger dörren.... och har lillfingret emellan. :s Aj vad ont det gjorde! :o Det värkte och pulserade bra länge och fingret gick inte att använda på resten av dagen. :( Idag ser fingret och blodblåsan som jag lyckades få, betydligt bättre ut, även om det fortfarande är lite ömt emellanåt. Att skriva detta inlägget där jag ibland trycker ner Caps Lock eller... Hmm... vad heter knappen under Caps Lock? :s I alla fall, att trycka ner en knapp på vänster sida av tangentbordet belastar fingret och gör ont. :(

Imorgon är min sista arbetsdag för denna vecka. :) Helgen är dock fullspikad så någon ledig helg blir det minsann inte. ;)
Lördagen ska spenderas tillsammans med mamma. Först ska vi åka till Toys R Us för att köpa julklappar. :) På eftermiddagen har vi bjudit ner mamma och Lasse på middag. :) Det ska bli jättetrevligt! Roligt för oss att få bjuda på middag, det var längesedan. Vad det bjuds på vet jag inte än, men även när jag kommer på något bra tänker jag inte avslöja det här. ;)
På söndag ska vi hem till pappa och Anita på middag. Även skönt att få bli lite bortskämda ibland och slippa laga middag. ;)
En underbar helg med andra ord! =)

Ikväll är det Criminal Minds på tv. Jag kom på att det förresten hade varit lite roligt att skriva upp hur min vecka när det gäller tv ser ut: :p
  • Måndag: CSI
  • Tisdag: Desperate Housewives samt Cougar Town
  • Onsdag: Greys Anatomy
  • Torsdag: Criminal Minds
  • Fredag: IDOL
  • Lördag: vad Tv:n har att erbjuda
  • Söndag: Ensam mamma söker.

Med andra ord; jag är upptagen framför Tv:n sex kvällar av sju i veckan! ;) Gillar att se på tv och följa serier?! JA! :p

Nu orkar jag inte skriva mer, måste vila mitt finger lite. Kram

Förresten... glömde nämna att jag vill bort från Partille, nu mer än någonsin tidigare. Jag har aldrig känt så här starkt inför att lämna Partille som jag gör nu. Vad håller mig kvar här? Ingenting! Jag har inga kompisar att umgås med, ingen att prata med (mamma räknas inte, hon finns via telefon ändå) ;) Jag vet precis åt vilket håll jag vill flytta; Lerum/Gråbo/Floda, mm. Mitt emellan mitt och Peters jobb. Ibland måste man kompromissa, och blir det så småningom flytt måste Peter kompromissa med mig och få lite längre resväg än han har idag... men detta är ingenting som ens kommit på tal här hemma (även om jag planerar att nämna mitt missnöje och mina tankar för Peter inom en snar framtid) I alla fall. Partille får mig att må dåligt. :(

1 kommentar:

  1. Trist att inte någon tar tag i A:s problem, det borde vara han som skulle byta skola inte de som sköter sig. Vi har problem med Ebba i skolan nu också, dumma kompisar och tykna attityder i allmänhet...

    Ang. flytt så är det inte helt lätt att byta kommun men känner du ändå att du inte har några vänner där så går det lättare. Vi har inte ångrat vår flytt en sekund, tvärtom blir vi bara mer och mer övertygade om att vi gjort rätt men självklart finns det skit även här. Lycka till! Kram

    SvaraRadera