lördag 27 november 2010

Middag

Idag har vi ätit middag hos svärföräldrarna T och M. Kalops med potatis och sås bjöds det på. :) *Gott* Alltid skönt att få bli lite bortskämd ibland och slippa laga middag själv. ;) Det spelades Wii och tjötades i ett par timmar och vi hade det trevligt.

Meningen denna afton var att vi skulle kolla på "Tomten är far till alla barnen", en grymt rolig film... men tyvärr så fastnade jag här istället och Peter nere vid sitt Tv-spel så dom planerna sprack. :p Dock blir det eventuellt antingen Noll Tolerans eller Kommisarie Späck lite senare istället. :)
Josefin sover och eftersom Pontus har träning 9.30 imorgon bitti är det läggdags även för honom om en liten stund.

Imorgon ska vi till Liseberg! =) Det ska bli riktigt härligt, jag älskar Liseberg på vintern, med all snö, alla "stånden" och alla lampor. En underbar känsla av att vintern har kommit och julen är på väg. :)
Imorgon är det oxå tårtdax eftersom Peter fyller år imorgon. Hela 36 år. ;) Vi kommer inte att fira honom nämnvärt eftersom han inte fyller jämnt, men en bit tårta efter maten blir det allt. :) Han beställde ett Tv-spel till sig själv i mitten på november som blev hans present i förskott, men jag har oxå köpt en liten kudde till honom som det står "Världens bästa pappa" på som han kan hänga i backspegeln i bilen. :)

Hos T och M idag pratade vi en del om vår husvagn och sommaren, och det gjorde att man längtar ännu mer (om det nu är möjligt att längta mer än jag redan gör) I vissa avseenden tycker man tiden går så ruskigt fort, men i andra avseenden går tiden enormt långsamt. :s
Dom tyckte i det var roligt att vi kom, att jag äntligen var ledig en helg så vi kunde träffas.

På måndag är det återigen dax för utbildningen. Snart har jag haft mina fyra dagar ledigt. Skrämmande att dom lediga dagarna går så fruktansvärt fort! :o
Jag fick enormt fina sms av en underbar kollega för en stund sedan, ord som verkligen värmde och ord som jag verkligen behövde höra. *Tack!*

Nu är det läggdags för Pontus. Ha en trevlig söndag, det ska jag ha! =) Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar